آمریکا دومین تولیدکننده گازهای گلخانه‌ای دنیا پس از چین

به گزارش بی‌بی‌سی، روزنامه نیویورک تایمز سه شنبه هشت اوت، ۱۷ مرداد از پیش‌نویس گزارش دولت فدرال آمریکا خبر داد که هنوز به تایید دونالد ترامپ نرسیده و منتشر نشده است.

به نوشته این روزنامه، این گزارش‌ را ۱۳ نهاد دولت فدرال تهیه کرده و در آن نتیجه گرفته‌اند که "مردم آمریکا همین حالا هم تاثیر تغییر آب و هوای کره زمین را احساس می‌کنند."

در این گزارش آمده است "اینکه آب و هوای کره زمین در آینده چقدر تغییر کند به میزان تولید گازهای گلخانه‌ای و اینکه چقدر سیستم آب و هوایی به این گازها حساس است، بستگی دارد."

نیویورک تایمز نوشت این گزارش "مستقیما ادعای پرزیدنت ترامپ و اعضای دولت او را رد می‌کند که می‌گویند نقش انسان در گرم شدن آب و هوای زمین روشن نیست و توان پیش بینی آن هم محدود است."

این گزارش، "ارزیابی ملی آب و هوای آمریکا" نام دارد که هر چهار سال یک بار تهیه می‌شود. گزارشی که نیویورک تایمز به آن استناد کرده به تایید آکادمی ملی علوم آمریکا هم رسیده است.

روزنامه گاردین بریتانیا بر اساس ایمیل‌های داخلی اداره حفاظت از منابع طبیعی آمریکا (زیر مجموعه وزارت کشاورزی) گزارش کرد که با آغاز ریاست جمهوری دونالد ترامپ، ادبیات کارکنان و نهادهای دولت فدرال در موضوع تغییر آب و هوای زمین تغییر فاحشی کرده است.

برای مثال به کارکنان فهرست کلماتی ابلاغ شده که باید از به کار بردن آنها خودداری کنند؛ مثلا باید از اصطلاح "تغییر آب و هوای زمین" باید پرهیز کرد وبه جای آن باید گفت "آب وهوای بسیار بد"، به جای "تطبیق با تغییر آب و هوای زمین" باید گفت "مقاومت در مقابل آب و هوای بسیار بد"، به جای "کاهش گازهای گلخانه‌ای" باید گفت "ایجاد مواد ارگانیک در خاک و افزایش بهره‌وری مواد مغذی."

به نوشته گاردین در ایمیلی که رییس اداره سلامت خاک آمریکا تقریبا سه هفته بعد از شروع دوره ریاست جمهور آقای ترامپ به کارکنان فرستاده آمده است: "این روشن است که یکی از اولویت‌های دولتی قبلی با دولتی که روی کارآمده فرق دارد. نام این اولویت تغییر آب و هوا است. لطفا با کارکنان خود جلسه بگذارید و آنها را از این تغییر رویه در واحدهای اجرایی مطلع کنید."

آمریکا جمعه گذشته اعلام کرد در مذاکرات بین‌المللی تغییر اقلیم زمین شرکت خواهد کرد تا از منافع آمریکا حمایت کند در حالی که رییس جمهور آمریکا در اقدامی بحث برانگیز خروج آمریکا را از پیمان آب وهوای پاریس اعلام کرده بود.

دو ماه بعد از این که دونالد ترامپ اعلام کرد که از عهدنامه سال ۲۰۱۵ پاریس کنار خواهد کشید دولت آمریکا تایید کرد که رسما به سازمان ملل متحد اطلاع داده که از این پیمان بیرون خواهد آمد؛ روندی که تا سال ۲۰۲۰ طول خواهد کشید.

نکات کلیدی پیمان اقلیمی پاریس

آب و هوای کره زمین نباید در قیاس با دوران پیش از انقلاب صنعتی بیشتر از دو درجه گرم شود، حتی بهتر است این افزایش دما بیشتر از ۱.۵ درجه سانتی‌گراد نباشد.

تولید گازهای گلخانه ای حاصل از فعالیت های بشر در حدی بمانند که آب و خاک و درخت می توانند جذب کنند، اقدام برای رسیدن به این حد نصاب باید بین سالهای ۲۰۵۰ تا ۲۱۰۰ آغاز شود.

مشارکت تمام کشورها برای کاهش تولید گازهای گلخانه ای را هر پنج سال یک بار باید بررسی کرد.

کشورهای ثروتمند برای کشورهای فقیر "بودجه اقلیمی" در نظر بگیرند تا این کشورها بتوانند به انرژی‌های تجدید پذیر روی بیاورند.

لازم به ذکر است که آمریکا دومین تولیدکننده گازهای گلخانه‌ای دنیا پس از چین است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا