عملی برای بیرون آوردن بزرگ‌ترین تومور رحمی دنیا

به گزارش سیناپرس به نقل از سلامت آنلاین، پزشکان در یکی از کشورهای آمریکای مرکزی عمل جراحی پیچیده‌ اما موفقیت‌آمیزی را روی یک زن ۴۰ ساله انجام دادند. این بیمار با توده شکمی بزرگی به بیمارستان مراجعه کرد که او را مانند زنی باردار کرده بود؛ به طوری که این توده، اندازه دور شکم وی را به ۱۳۷ سانتی‌متر رسانده بود.

 این زن که نامی از او برده نشده، مبتلا به نوعی بیماری موسوم به «لیومیوم رحمی» شده بود. این بیماری به «فیبروئید» نیز معروف است و آن، تومور خوش‌خیمی است که در موارد نادر، سرطانی می‌شود.

تومورهای فیبروئیدی در اطراف رحم تشکیل می‌شوند و اغلب مواقع زنان ۳۰ تا ۵۰ ساله دچار آن می‌شوند. بیشتر هم زنان چاق یا دارای اضافه وزن را گرفتار می‌کند و باعث افزایش میزان استروژن در بدن می‌شود.

بیماری این زن همان هفت سال پیش تشخیص داده شده بود اما او به دلایل فرهنگی درمان را به تأخیر انداخت. به گزارش رکوردهای جهانی گینس، تا پیش از این، سنگین‌ترین فیبروئید به ثبت رسیده در این کتاب، فیبروئیدی ۳۰ کیلوگرمی بوده است.

جراحان حین عمل جراحی، علاوه بر برداشتن توده، عمل هیسترکتومی را نیز روی این زن انجام دادند و برای از بین بردن احتمال عود تومور، رحم را به طور کامل تخلیه کردند. به اعتقاد پزشکان، اگر بیمار در دوران یائسگی قرار داشت، به دلیل حساسیت به هورمون‌ها، احتمال رشد مجدد تومور بسیار کم‌تر بود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا