طیف سنی نیمی از جانباختگان حوادث ترافیکی کشور بین 21 تا 50 سال است

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا، سیدجواد حاج میراسماعیل روز چهارشنبه در سمینار جامع کشوری مدیریت مصدومین ترومایی در سالن همایش های رازی تهران افزود: ایران بعد از سیرالئون، دومین کشور از نظر آمار تعداد حوادث ترومایی است.
وی اظهار کرد: به گفته کارشناسان، در هر 20 دقیقه در ایران یک نفر بر اثر تصادفات یا جان خود را از دست می دهد یا دچار معلولیت جدی می شود.
وی گفت: بر اساس آمار سازمان پزشکی قانونی، نیمی از مرگ های غیرطبیعی به حوادث ترافیکی مربوط می شود و در کشور ما مرگ های ناشی از حوادث به ترافیک، تروما و سقوط مربوط می شود.
به گفته حاج میراسماعیل، بررسی 4 هزار پرونده در مورد تصادفات در شهرهای مختلف شده نشان داده که عامل انسانی در 73 درصد تصادفات دخیل است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران همچنین گفت: بعد از سرطان و اختلالات قلبی و عروقی، تروما سومین علت مرگ و میر در دنیا شناخته شده است و یکی از معضلات کشور ما آسیب های ناشی از سوانح و تروما است.
وی اظهار کرد: مردان بیش از 2 برابر زنان به علت حوادث ترافیکی جان خود را از دست می دهند.
سمینار جامع کشوری مدیریت مصدومان ترومایی امروز ( 18 مرداد) در سالن همایش رازی تهران آغاز بکار کرد و تا 20 مرداد ماه ادامه دارد.
 حوادث ترافیکی سالانه یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر قربانی می گیرد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران به تعداد قربانیان حوادث ترافیکی در دنیا هم اشاره کرد و گفت: سالانه یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در جهان براثر حوادث ترافیکی فوت می کنند.
وی با اشاره اینکه مرگ ناشی از حادثه ۱.۷ برابر فوت ناشی از ایدز و مالاریا است، ادامه داد: هر شش ثانیه یک نفر در دنیا بر اثر حادثه فوت می کنند.
وی اظهار کرد که بیش از ۵۰ درصد مرگ و میر و نیر ناشی از حوادث در دنیا در کشورهای با درآمد کم و متوسط رخ می دهد که این افراد در سنین ۱۵ تا ۴۴ سال هستند.
حاج میراسماعیل درباره اثرات تصادفات گفت: تصادفات رانندگی علاوه بر مصدومیت و فوت، دارای آثار روحی است. ۴ تا ۵ برابر فوت شدگان، دچار معلولیت و مصدومیت می شوند.
وی خسارت سالانه ناشی از مرگ و میر در کشور را بین یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تا ۵ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: هزینه های حوادث ترافیکی شامل هزینه های معلولیت، بستری و درمان است.
وی اظهار امیدواری کرد که با اقدامات پیشگیرانه و پیگیری متولیان این حوزه شاهد کاهش مرگ و میر و مصدومان حوادث در کشور باشیم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا