استارتاپ ویکند علم تهران

در این اردوی سه روزه شرکت کنندگان ایده های خود را مطرح می کنند و گروه تشکیل می دهند. با راهنمایی منتورها ایده هایی که قابلیت تجاری شدن دارند برای پیاده سازی به گروه ها سپرده می شوند. گروه ها با تقسیم کار در یک محیط رقابتی شروع به پیاده سازی مدل تجاری می کنند.

استارت آپ ویکندها تاکنون بیش از 100 بار در ایران برگزار شده اند و سراسر ایران نزدیک به 7000 نفر در این رویدادها شرکت کرده اند. مزیتی که استارت آپ ویکندها دارند این است که میتوانند به موضوع خاصی اختصاص داده شوند و ایده ها حول آن محور شکل بگیرد. به طور مثال تاکنون در ایران استارت آپ ویکندهای تخصصی با موضوعات گردشگری و توریسم، مشاغل خانگی، هنر، کشاورزی، آموزش، بازی، موبایل، پزشکی، و … برگزار شده است.

تیم ترویج علمی ساروس، در نظر دارد با برگزاری استارت آپ ویکندی تخصصی با موضوع علم و آموزشِ علم، شرایطی را فراهم نماید تا علاقه مندان بتوانند طی این رویداد ایده های علمی و آموزشی خود را با کمک مربیانِ کارآزموده به کسب و کار تبدیل نمایند و این رویداد شروعی باشد بر افزایش کسب و کارهایی مبتنی بر علم و آموزشِ خلاق.

امید است با برگزاری چنین رویدادی در محل باغ کتاب، شرایط و انگیزه دانشجویان و فارغ التحصیلان برای ورود به حوزه کسب وکار با محوریت علم و آموزش افزایش یابد.

باغ کتاب مجموعه ای فرهنگی و علمی است که با 65 هزار متر مربع زیربنا بر روی تپه های عباس آباد و در همسایگی کتابخانه ملی و موزه دفاع مقدس بنا نهاده شده است. این مجموعه شامل نمایشگاه دایمی کتاب و مرکز علم کودک و نوجوان می باشد. شهرداری تهران، باغ کتاب را با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی، ترویج علم، و استفاده از روشهای نوین در آموزش علم به دانش آموزان بنا نهاده است.

تیم ترویج علمی ساروس متشکل از جوانان علاقه مند به ترویج علم از سراسر کشور است. این تیم فعالیت خود را از سال 93 و با انتشار رایگان ماهنامه الکترونیکی نجومی ساروس آغاز کردهاست. تیم ساروس در اردیبهشت سال نجوم « و در طرح ملی » انجمن نجوم ایران « 95 از طرف » خلاقترین تیم ترویجی علمی « به عنوان » برای همه معرفی شد. همچنین در دی ماه سال 95 از طرف هیئت داوران اولین دوره از جایزه ترویج علمی چراغ به عنوان انتخاب گردید. اجرای این رویداد بطور مروج علم سال کامل توسط تیم ساروس انجام خواهد گرفت.

50 درصد تخفیف برای شرکت مخاطبان خبرگزاری علم وفرهنگ (سیناپرس) در این رویداد علمی در نظر گرفته شده است.برای ثبت نام در استارتاپ ویکند علم تهران اینجا را ببینید و برای کد تخفیف واژه sinapress را وارد کنید.

 

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا