هکرهای HBO، باج خواسته‌اند

به گزارش سیناپرس به نقل از یک پزشک، یک گروه هکری مدعی شده که ۱٫۵ ترابایت از اطلاعات داخلی HBO را به چنگ آورده است. این هفته این گروه برای نمونه نیم گیگابایت از اطلاعات را منتشر کردند که شامل متن و داستان ۴ قسمت پخش شده و نیز متن و داستان قسمت پنج می‌شود که هنوز پخش نشده است.

روی این اطلاعات درز پیدا کرده شعار گروه که «HBO سقوط می‌کند» است، به چشم می‌خورد.

این اسناد درز کرده، شامل اسناد داخلی HBO، مانند ایمیل‌ها، برگه‌های اطلاعات مالی، توافقنامه‌های استخدامی و راهبردهای بازاریابی HBO هم می‌شود.

اما این گروه مسلما فقط برای ایجاد آشوب این کارها را نمی‌کنند. آنها به تازگی نامه باج‌خواهی منتشر کرده‌اند و به رئیس HBO – ریچارد پلبلر- اولتیماتوم داده‌اند که باید ظرف سه روز مبلغ به آنها باج بپردازد. مبلغ این باج البته به دلایلی بهخ صورت عمومی منتشر نشده است.

آنها در نامه نوشته‌اند که در شرایطی که HBO، حدود ۱۲ میلیون دلار برای پژوهش‌های بازاریابی و ۵ میلیون دلار برای آگهی‌های فصل هفتم سریال «گیم آور ترونز» خرج می‌کند، این باج را هم باید به منزله یک آگهی دیگر در نظر بگیرد و مبلغی برای آن کنار بگذارد!

آنها سه روز مهلت داده‌اند و خاطرنشان کرده‌اند که عدم پرداخت باج، بدترین کابوس آنها خواهد شد و در این صورت با درز تمام‌عیار اطلاعات روبرو خواهند شد.

نامه یا تصویر شخصیت منفی داستان گیم آو ترونز یعنی «شاه شب» به پایان می‌رسد، در حالی که دو دستش را به سمت بالا قرار گرفته و روی یک دستش کلمه «سقوط» و روی دست دیگرش کلمه «بقا» نوشته شده است.

سخنگوی HBO در این مورد گفته است که این شرکت انتظار درزهای اطلاعاتی بیشتری را هم دارد، اما فعلا فکر نمی‌کند که سیستم ایمیل داخلی HBO دچار مشکل عمده باشد. در حال حاصر HBO ‌به کمک یک شرکت امنیت سایبری خارجی و نیز مقامات قانونی در حال بررسی و حل قضیه است.

هکرها در نامه خود خلاصه ویدئویی قسمت بعدی سریال منتشر کرده‌اند. در این ویدئو، عکس‌هایی از سریال دیده می‌شوند که روی آنها داستان سریال نوشته شده است. آنها همچنین اسکرین‌شات‌هایی از پوشه حاوی اطلاعات HBO منتشر کرده‌اند که نشان می‌دهد آنها قسمت‌های منتشر نشده از سریال‌هایی مثل اتاق ۱۰۴، فصل دوم سریال Insecure ، یک شوی بدون نام به کارگردانی سریال سیلیکون ولی و نیز فصل نهم سریال Curb Your Enthusiasm را در اختیار دارند.

علیرغم همه آشوب‌های این گروه هکری و باج‌خواهی‌شان، معلوم نیست چرا آنها خودشان هکرهای کلاه سفید می‌دانند.

آنها نوشته‌اند که:

«این یک باری برای ماست. پول هدف اصلی ما نیست. ما نه می‌خواهیم موقعیت HBO به خطر بیفتد و نه اینکه شهرتش از بین برود. ما فقط می‌خواهیم شریک شما در قسمت کوچکی از درآمد عظیم‌تان بشویم.»

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا