آزمایش هواپیمای فضایی ویرجین گلکتیک در صحرای موهاوی

به گزارش سیناپرس به نقل از ایسنا، این پرواز ششمین آزمایش این سامانه هایپرسونیک مسافربری و مجهز به سیستم پیش‌رانش، بر فراز صحرای "موجاوه" در کالیفرنیا بود. این پرواز، مقدمه‌ای برای آزمایش‌هایی خواهد بود که طی آن در آینده، این هواپیما برای مدت زمان کوتاهی در مسیر زیرمداری به سمت فضا هدایت خواهد شد.

آخرین پرواز آزمایشی سامانه VSS Unity  در تاریخ 4 اوت بر پشت هواپیمای مادرش به نام VMS Eve انجام شد. "نیکلا پیسایل" (Nicola Pecile) و "مایک مازوکی" (Mike Masucci) خلبانان این هواپیمای مادر بودند و مهندس پرواز آزمایشی هم "داستین موشر" (Dustin Mosher) بود. همزمان سامانه VSS Unity تحت فرماندهی خلبانانی به نام "دیو مک‌کی" (Dave Mackay) و "سی جی استورکو" (CJ Sturckow) بود.

هواپیمای فضایی VSS Unity  در ارتفاع 12 هزار و 200 متری از هواپیمای مادر  خود جدا شد و پس از انجام پرواز آزمایشی، به پورت فضایی ویرجین گلکتیک در صحرای موهاوی بازگشت. تحلیل داده‌های این پرواز آزمایشی به زودی توسط کارشناسان ویرجین گلکتیک انجام خواهد شد.

این فناوری، نخستین نمونه اولیه جایگزین هواپیمای فضایی VSS Enterprise به شمار می‌آید و با سیستم پیش‌رانش آن پرواز کرده است. سیستم VSS Enterprise در سال 2014 دچار سانحه شد و از بین رفت؛ این سانحه در صحرای موجاوه کالیفرنیا رخ داد و «مایکل آلزبری»، خلبان آمریکایی این پرواز، کشته و خلبان دیگر به نام «پیتر سیبولد» زخمی شد. سیبولد 43 ساله توانست با چتر نجات از ارتفاع 15.24 کیلومتری پایین بیاید و به طور معجزه‌آسایی زنده بماند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا