اندرویدی های ارزان‌قیمت، رقیب سرسخت آیفون

به گزارش سیناپرس به نقل از کلیک،اسمارت فون های زیادی در بازار وجود دارند که ظاهر و قابلیت‌های متفاوتی دارند. جنگ میان آیفون و iOS موضوع تازه‌ای نیست و همیشه کاربران آیفون‌ها سیستم‌عامل خود را برتر از اندروید می‌دانستند. قیمت دو سال پیش آیفون ۶s پلاس باقیمت امروز آیفون ۷ پلاس برابر است. قیمت آیفون‌ها همیشه بالا بوده، امروز با ۸۶۹ دلار می‌توان آیفون ۷ پلاس خرید، درحالی‌که می‌توان با نصف این هزینه، یعنی ۴۷۹ دلار وان پلاس ۵ را خریداری کرد. شاید با خود بگویید یک گوشی ۴۰۰ دلاری توانایی رقابت با آیفون را ندارد، هرچقدر هم که باکیفیت باشد، نمی‌تواند با سیستم‌عامل آیفون رقابت کند، با ما همراه باشید تا به مقایسه پرچم‌داران ارزان‌قیمت اندروید و آیفون‌ها بپردازیم:

در این مطلب قصد داریم تا تجربیات کاربری که مدت‌ها با آیفون ۶s پلاس کارکرده و حالا گوشی هوشمند نوکیا ۶ را استفاده می‌کند مرور می‌کنیم تا از معایب و محاسن یک اندروید ارزان‌قیمت را بررسی کنیم.

کاربر ذکرشده به دنبال یک گوشی هوشمند با صفحه‌نمایش ۵ اینچ بوده که ازنظر ابعاد با آیفون ۶s پلاس هماهنگی داشته باشد. در میان وان پلاس ۵ و نوکیا ۶، نوکیا ۶ انتخاب‌شده.

اندروید های ارزان‌قیمت، رقیب سرسخت آیفون

نوکیا ۶ دارای صفحه‌نمایش ۵٫۵ اینچی و رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ است. حافظه داخلی نوکیا ۶،۳۲ گیگابایت است و از آخرین ورژن اندروید، اندروید ۷٫۱ بهره برده است. نوکیا ۶ اسکنر اثرانگشت دارد و قاب فلزی دارد، با این تفاسیر نوکیا ۶ از قیمت بسیار مناسب ۱۸۰ دلار بهره برده است.

نوکیا ۶ در باز کردن اپلیکیشن های سنگین قوی نیست ولی به‌راحتی می‌توان کارهای روزمره مثل ارسال پیام، تماس گرفتن، چک کردن صفحه‌های اجتماعی را با این اندروید ارزان‌قیمت انجام داد.

نوکیا ۶، درگاه USB-C ندارد و این موضوع عیب بزرگی محسوب می‌شود. اگر گوشی هوشمندی باقیمتی برابر با نوکیا ۶ می‌خواهید که از درگاه USB-C بهره برده باشد می‌توانید به سراغ Alcatel A50 و Alcatel Idol 5S بروید که به ترتیب ۱۰۰ و ۲۰۰ دلار قیمت‌گذاری شده‌اند.

اولین تفاوت احساس شده بین اندروید و iOS، تفاوت ساختار سیستم‌عامل است. سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS تفاوت‌های زیادی باهم دارند. در iOS شما در هر برنامه‌ای که باشید با یک‌بار زدن دکمه بازگشت در بالای صفحه‌نمایش به صفحه اصلی اپلیکیشن برمی‌گردید. در اندروید شما با انبوهی از نوتیفیکیشن های باز نشده مواجه نیستید و با لمس کردن یک گزینه، همه نوتیفیکیشن ها ناپدید می‌شوند. موضوعی که کاربران Ios همیشه با آن درگیر هستند.

در صفحه‌کلید اندروید، شما با کشیدن صفحه‌کلید به سمت چپ یا راست می‌توانید از صفحه‌کلید صوتی استفاده کنید که در iOS چنین قابلیتی وجود ندارد. دلیل سخت بودن عوض کردن سیستم‌عامل و کوچ کردن از iOS به اندروید همین تفاوت‌ها در ساختار سیستم‌عامل است که افراد بسیاری سیستم‌عامل iOS را ترجیح می‌دهند.

صفحه نمایش

صفحه‌نمایش یکی از مهم‌ترین فاکتورها در انتخاب گوشی هوشمند مناسب است، صفحه‌نمایش آیفون ۶S پلاس دارای رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ و ۵٫۵ اینچی است و هم‌چنین کیفیت بسیار خوبی دارد.

اندروید های ارزان‌قیمت، رقیب سرسخت آیفون

همان‌طور که در تصویر هم می‌بینید، در سمت راست گوشی هوشمند نوکیا ۶ قرار دارد و سمت چپ آیفون ۶S پلاس است، روشنایی صفحه‌نمایش نوکیا ۶، از آیفون ۶S پلاس بیشتر است.

نکته جالب اینجا است که رزولوشن تصویر و اندازه صفحه‌نمایش نوکیا ۶ هم دقیقاً مثل آیفون ۶S پلاس است. نوکیا ۶ صفحه‌نمایش ۵٫۵ اینچی با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ دارد. روشنایی و وضوح رنگ‌ها در نوکیا ۶ بیشتر از آیفون ۶S پلاس است و اما بازهم در اینجا هیچ تفاوتی میان مشخصات صفحه‌نمایش هر دوگوشی دیده نمی‌شود، تنها تفاوت این است که نوکیا ۶،۱۸۰ دلار است و آیفون ۶S پلاس ۸۰۰ دلار!

نوکیا ۶ عملکرد بسیار خوبی زیر نور آفتاب دارد و صفحه‌نمایش در زیر نور آفتاب وضوح بسیار خوبی دارد، از نوکیا ۱۸۰ دلاری این انتظار نمی‌رفت!

صفحه‌نمایش نوکیا ۶ واقعاً خوب است و هم‌رده آیفون ۶S پلاس بوده، نمی‌توان به دلیل ارزان بودن انگ بی‌کیفیت بودن به نوکیا ۶ را چسباند.

سرعت

سرعت اسمارت فون نکته بسیار مهمی است، اگر تلفن هوشمند شما کند باشد شمارا کلافه می‌کند. آیفون ۶S پلاس از پردازنده A9 بهره برده است و نوکیا ۶ هم از پردازنده ۴۳۰ اسنپدراگون بهره برده است. پردازنده نوکیا ۶ به قدرت آیفون ۶S پلاس نیست ولی شاید اگر فیس‌بوک شما ۳۰ ثانیه دیرتر باز شود، شما عصبی نشوید!

اندروید های ارزان‌قیمت، رقیب سرسخت آیفون

در نوکیا ۶ صفحات مرورگر به‌راحتی باز می‌شود و ویدئوها هم به‌خوبی باز می‌شود، اما اگر از حق نگذریم عملکرد نوکیا ۶ در باز کردن مرورگر کمی از آیفون ۶S پلاس کندتر است. باز شدن اپلیکیشن دوربین در نوکیا ۶ کمی با تأخیر انجام می‌شود، اما آیفون اپلیکیشن را بلافاصله پس از لمس کردن باز می‌کند.

بدون شک پردازنده آیفون ۶S پلاس قوی‌تر از نوکیا ۶ است و نمی‌توان از این موضوع چشم‌پوشی کرد، اگر سخت‌افزار گوشی هوشمند برای شما مهم است و تأخیر درباز کردن برنامه‌ها شمارا عصبی می‌کند بهتر است سراغ نوکیا ۶ نروید.

دوربین

نوکیا ۶ دوربین اصلی ۱۶ مگا پیکسلی دارد، دوربین اصلی آیفون ۶S پلاس ۱۲ مگا پیکسلی است. اما مگا پیکسل تمام ماجرا نیست و بالا بودن مگا پیکسل معیاری برای برتری یک دوربین نیست. نوکیا ۶ لنزی با زاویه بازدارد و در پردازش برخی سایه‌ها و رنگ‌های تیره با مشکل مواجه می‌شود. دوربین آیفون ۶S پلاس در نور کم بهتر عکاسی می‌کند و این هم به دلیل سخت‌افزار قوی دوربین آن است.

اندروید های ارزان‌قیمت، رقیب سرسخت آیفون

بدون شک شما با پرداخت ۸۰۰ دلار از سنسور دوربین بهتری استفاده خواهید کرد. سنسور دوربین نوکیا ۶ کیفیت سنسور دوربین آیفون ۶S پلاس را ندارد و بدون شک در این بخش آیفون ۶S پلاس برنده می‌شود.

عملکرد

بعضی اپلیکیشن ها در اپ استور عرضه‌شده که هنوز در گوگل پلی استور نیامده است و در بسیاری از موارد اپلیکیشن های خوب اول در اپ استور عرضه می‌شوند و پس از مدتی تأخیر به گوگل پلی می‌آیند، اگر می‌خواهید اندروید را انتخاب کنید باید به این نکته توجه داشته باشید.

عمر باتری هر دوگوشی تقریباً باهم برابر است. هر دو اسمارت فون یک روز کاری سخت همراه شما هستند بدون اینکه نیاز به شارژر داشته باشید. هیچ‌کدام از تلفن‌های هوشمند ذکرشده از شارژ بی‌سیم بهره‌مند نیستند. در میان پرچم‌داران امروزی، گلکسی S8 از شارژ بی‌سیم بهره برده است. در خبرهای لو رفته به این نکته اشاره‌شده است که آیفون ۸ هم از این قابلیت بهره خواهد برد. شارژ بی‌سیم راحت‌تر و سریع‌تر است و همه‌جا در دسترس کاربر خواهد بود.

اندروید های ارزان‌قیمت، رقیب سرسخت آیفون

نوکیا ۶ حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی دارد، شما برای افزایش حافظه خود می‌توانید از میکرو SD هم استفاده کنید. این قابلیت همیشه از حسرت‌های آیفونی‌ها بوده است. کاربران اندروید می‌توانند حافظه خود را تا هر میزانی که بخواهند افزایش دهند و از میکرو SD ها استفاده کنند درحالی‌که آیفونی‌ها فقط باید از حافظه داخلی گوشی هوشمند خود استفاده کنند.

به‌روزرسانی نرم‌افزاری Ios 11 در نسخه بتا برای دانلود عرضه‌شده است، نسخه اصلی این به‌روزرسانی اواخر سال ۲۰۱۷ عرضه خواهد شد. این در حالی است که نوکیا ۶ از اندروید نوقا ۷٫۱ بهره برده است.

یک تلفن ۱۸۰ دلاری جای اسمارت فون ۸۴۹ دلاری را می‌گیرد؟ اگر جواب این سؤال را مثبت بدهیم با هجوم آیفونی‌ها مواجه خواهیم شد، ولی نه ازنظر شخصی، بلکه ازنظر کاربری که تجربه کار با هر دوگوشی‌های آیفون ۶s پلاس و نوکیا ۶ را داشته است، جواب مثبت است!

اندروید های ارزان‌قیمت، رقیب سرسخت آیفون

شما با انتخاب نوکیا ۶، دوربین خوب آیفون ۶s پلاس را ازدست‌داده‌اید، عملکرد سریع درباز کردن اپلیکیشن ها را ازدست‌داده‌اید، ولی بازهم می‌توانید با تأخیر پیام ارسال کنید و مرورگر خود را بازکنید.

بدون شک پردازنده آیفون ۶s پلاس از نوکیا ۶ قوی‌تر است و این گوشی از جهات بسیاری از نوکیا ۶ برتر است، اما اگر یک گوشی هوشمند ارزان می‌خواهید که عملکرد مناسبی هم داشته باشد نوکیا ۶ گزینه بسیار مناسبی است. اگر از آن دسته از کاربرانی هستید که اپلیکیشن ها و بازی‌های زیادی روی گوشی خود ندارید حتماً نوکیا ۶ را انتخاب کنید.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا