تشریح عملی مغز انسان از سوی دانش آموزان در مدرسه تابستانه

 سینا توکلی با اشاره به برگزاری مدرسه تابستانه علوم شناختی ویژه دانش آموزان گفت: این مدرسه با حمایت ستاد توسعه علوم شناختی و همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران و شهید بهشتی از روز شنبه آغاز شده و تا روز پنج‌شنبه 19 مرداد ماه ادامه دارد.

دبیر کمیته دانش آموزی ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی با تاکید بر اینکه در این دوره 50 دانش آموز دوره متوسطه اول و دوم حضور دارند، افزود: تمرکز موضوعات ارائه شده در این مدرسه در خصوص پژوهش است و در این راستا دانش آموزان در پایان این دوره باید پروپوزال های خود را در خصوص یکی از موضوعات علوم شناختی ارائه دهند.
توکلی تشریح عملی مغز انسان، بافت شناسی دستگاه عصبی، حافظه و یادگیری، آناتومی دستگاه عصبی، راهکارهای ارتقای توجه، شیوه‌های پژوهش در علوم اعصاب، الکتروفیزیولوژی کار تیمی با دیدگاه نوروساینس و بازی‌های شناختی را از موضوعات مطرح در این مدرسه تابستانه نام برد.
دبیر کمیته دانش آموزی ستاد توسعه علوم شناختی اضافه کرد: بازدید از آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از دیگر برنامه‌های این مدرسه تابستانه است، ضمن آنکه دانش آموزان در این دوره با جنبه‌های شناختی بیماری‎های روانپزشکی و نورولوژی از طریق انجام فعالیت‌های گروهی و برگزاری مناظره‌های علمی آشنا خواهند شد.
وی محل برگزاری اختتامیه این دوره را کلینیک مغز و شناخت دانست و ادامه داد: در این دوره دانش آموزان گروه بندی شدند و هر گروه باید طرح‌هایی را تهیه و در اختتامیه ایده‌های خود را ارائه دهند و از ایده‌های برتر حمایت خواهد شد.
توکلی با تاکید بر اینکه این مدرسه در سطح بسیار بالا برگزار می‌شود، اظهار کرد: در کشور آمریکا مسابقات جهانی در حوزه علوم شناختی با عنوان Brain Bee برگزار می‌شود که ما برای آماده سازی دانش آموزان، رقابتی را در دو مرحله برگزار کردیم که در آن سه هزار نفر شرکت و از این تعداد 30 نفر به مرحله دوم راه یافتند.
وی با بیان اینکه برای این تعداد پذیرفته شده دوره آموزشی در قالب مدرسه زمستانه برگزار شد، اضافه کرد: این 30 نفر بعد از شرکت در آزمون کتبی و شفاهی و مصاحبه حضوری سه نفر انتخاب شدند که این افراد در مسابقات Brain Bee آمریکا حضور یافتند.
توکلی با تاکید بر اینکه سطح رقابت Brain Bee بسیار بالا است، خاطر نشان کرد: تلاش ما از برگزاری دوره‌های آموزشی آمادگی دانش آموزان برای حضور در رقایت‌های جهانی است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا