اجرای سه طرح ملی

‌به گزارش  سیناپرس به نقل از  روابط عمومی جهاددانشگاهی، مهشید منزوی گفت: معاونت پژوهشی جهاددانشگاهی استان البرز در حال حاضر سه طرح ملی را در دستور کار دارد.
وی نخستین طرح را طرح پیمایش ملی خانواده عنوان و اعلام کرد: پیشنهاد اجرای این طرح در قالب شبکه برنامه گروه آسیب‌شناسی اجتماعی جهاد دانشگاهی واحد استان البرز ارائه شد و مقدمات تصویب آن توسط کارفرمایان به سال 93 باز می‌گردد، اما از سال 94 به طور رسمی اجرای طرح آغاز شده است.
وی ادامه داد: این طرح به دنبال تحقق اهدافی همچون شناخت وضعیت همسرگزینی در نهاد خانواده، بررسی شیوه‌ها و سبک‌های فرزند پروری در نهاد خانواده، آسیب‌های تهدیدکننده خانواده و …. است.
معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی استان البرز خاطرنشان کرد: در حال حاضر پیش‌آزمون پرسشنامه‌های طرح در سطح استان البرز در حال انجام است و ان‌شاءالله تا پایان تابستان جمع‌آوری داده‌های مورد نیاز در سطح کشور آغاز خواهد شد.
منزوی ادامه داد: نتایج حاصل از این طرح ضمن ارائه تصویر دقیق از وضعیت خانواده در ایران، می‌تواند راهکارهایی مناسب برای تحکیم بنیان‌های خانواده و بسترهای تشکیل خانواده و ازدواج پایدار را ارائه کند.
وی افزود: حامیان این طرح سازمان‌های مرتبط با موضوع خانواده از جمله سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، معاونت پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی، معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری، شورای فرهنگ عمومی کشور، سازمان بهزیستی کشور، معاونت اجتماعی و فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه هستند که علاوه بر حمایت مالی، مستندات و داده‌های مفیدی در اختیار جهاد دانشگاهی قرار می‌دهند که بر غنای طرح می‌افزاید.
منزوی در ادامه دومین طرح را  طرح مؤلفه‌ها و تعیین کننده‌های شادکامی در استان‌های تهران و البرز عنوان و اظهار کرد: این طرح دارای چهار کارفرما در سطح ملی و استانی است.
وی افزود: معاونت پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی، وزارت علوم و آموزش عالی، معاونت اجتماعی استانداری البرز، مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران چهار کارفرمای این طرح هستند.
معاون پژوهشی جهاددانشگاهی البرز خاطرنشان کرد: پیشنهاد اجرای این طرح به عنوان شبکه برنامه گروه پژوهشی علوم‌شناختی جهاد دانشگاهی واحد استان البرز در سال 1394 مطرح شده و در سال 1395 به تصویب رسیده است.
وی هدف از اجرای این طرح را تعیین مؤلفه‌ها و تعیین کننده‌های شادکامی در استان‌های البرز و تهران و نیز تعیین میزان شادکامی در استان‌های فوق الذکر عنوان کرد و گفت:  اجرای این طرح، امکان برنامه‌ریزی برای افزایش شادکامی در قالب بافت فرهنگی و مذهبی ایران را مهیا می‌کند.
وی به سومین طرحی که جهاد دانشگاهی البرز به صورت ملی در دستور کار دارد، اشاره و اظهار کرد: این طرح به منظور بررسی ویژگی‌های شخصیتی، اجتماعی و دینداری زندانیان کشور انجام می‌شود.
منزوی خاطرنشان کرد: این طرح در پایان سال 94 به تصویب سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی رسیده است و در حال حاضر در حال جمع‌آوری اطلاعات در 10 استان تهران، البرز، یزد، خراسان رضوی، کهگیلویه و بویراحمد، آذربایجان شرقی، گلستان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و گلستان است.
وی در بخشی دیگر به طرح‌های استانی جهاد دانشگاهی استان البرز اشاره و تصریح کرد: علاوه بر  طرح‌های فوق، طرح تجمع زیستی فلزات سنگین در سه گونه ماهی پرمصرف در شهر کرج و ارزیابی ریسک مصرف در رژیم غذایی افراد با هدف ارزیابی ریسک مصرف فلزات سنگین از جمله سرب، مس و کادمیوم در سه گونه ماهی پرورشی  نیز در حال اجراست.
معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی البرز در پایان گفت: گروه پژوهشی برنامه‌ریزی و توسعه شهری نیز زمینه فعالیت خود را در حوزه زیست‌پذیری انتخاب کرده است؛ اولین طرحی که اجرای آن در دستور کار گروه قرار دارد، طرح جامع مطالعاتی ردیابی و نمونه‌کاوی شاخص‌های ارزیابی زیست‌پذیری شهری و به کارگیری آن در موردپژوهی شهر کرج با استفاده از مدل ترکیبی تحلیل عاملی و شاخص مرکب (Factor Analyse) است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا