خودروهای فرمول یک در سال ۲۰۲۵ این شکلی میشوند

به گزارش سیناپرس به نقل از دی جی کالا مگ،در ورزش اتومبیل‌رانی مهیجی مثل فرمول یک در طول ۷ دهه، شاهد چنین تغییراتی بودیم؛ از تغییراتی مثل پیشرانه‌های خودروها از ۱۲ سیلندر خورجینی به ۶ سیلندر ۱٫۶ لیتری مجهز به توربوشارژر تا عوض شدن زبان طراحی اتومبیل‌ها به مرور زمان. حالا به تازگی رندرهایی از طراحی احتمالی خودرو های فرمول یک منتشر شده که نظر شما را به آن‌ها جلب می‌کنیم.

البته این تصاویر فعلا در حد ایده‌ هستند و نمی‌توان با قاطعیت در مورد زبان طراحی خودروهای فرمول یک  آینده به آن استناد کرد. Antonio Paglia که یک طراح صعنتی حرفه‌ای است، باور دارد که خودروهای فرمول یک با این زبان طراحی می‌توانند زیباتر باشند و حتی به راندمان خودرو کمک کنند.به همین دلیل ممکن است در سال ۲۰۲۵ شاهد حضور طراحی جدید خودروهای چرخ‌باز فرمول یک باشیم. خودروهایی که زبان طراحی آن‌ها نسبت به مدل‌های فعلی پخته‌تر، آیرودینامیک‌تر و یکپارچه‌تر شده است.

آن‌طور که از تصاویر پیداست، خودروهای فرمول یک نسل آینده از طراحی منحنی بیشتری نسبت به نسل فعلی بهره می‌برند. هم‌چنین کابین خودرو دارای محفظه‌ی شیشه‌ای است تا به هدایت سیال(هوا) به هنگام حرکت از گوشه و بالای‌ بدنه‌ کمک کند. این ویژگی‌ها باعث می‌شوند تا آیرودینامیک خودرو به مراتب بالاتر برود که برای ورزش پرشتاب و پرسرعتی مثل فرمول یک، دستاورد بزرگی است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا