چینی‌ها رکورددار پیوند اعضا در جهان

به گزاش سیناپرس به نقل از سلامت آنلاین، طبق گزارش‌های ارائه شده از سوی کمیته ملی اهدا و پیوند عضو چین، به طور کلی از ژانویه تا جولای ۲۰۱۴ حدود ۲ هزار و ۸۶۶ مورد پیوند عضو در چین انجام شده است که براساس میانگین سالیانه، ۳۳ درصد نسبت به سال‌های قبل رشد داشته است.

در سال ۲۰۱۰ و زمانی که سیستم اهدای عضو در چین راه‌اندازی شد، تنها ۳۴ شهروند چینی به اهدای عضو رضایت می‌دادند اما این تعداد در سال ۲۰۱۶ به ۴ هزار و ۸۰ نفر افزایش یافت.

طبق گزارش‌های به ثبت رسیده در دسامبر ۲۰۱۶، بیش از ۲۲۰ هزار چینی تمایل خود را به اهدای عضو بعد از مرگ اعلام کرده‌اند. چین در سال‌های اخیر پیشرفت قابل توجهی در چارچوب‌های قانونی پیوند اعضا داشته است؛ به طوری که بیش از ۳۰ سند و همچنین مقررات رسمی از سوی کمیسیون ملی برنامه‌ریزی سلامت و خانواده و جامعه صلیب سرخ چین وضع  شده است.

اجرای قانون در زمینه قاچاق اعضای بدن نیز سخت‌گیرانه‌تر شده تا از این طریق از اهداکنندگان و گیرندگان اعضا محافظت شود. از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۶، مسئولانی چون کمیسیون ملی برنامه‌ریزی سلامت و خانواده و وزارت امنیت عمومی وظیفه مشترکی برای مبارزه با قاچاق اعضای بدن بر عهده گرفتند که در نهایت منجر به بازداشت ۱۷۴ مجرم در این زمینه شد.

چین قانون پیوند اعضا از زندانیان اعدام شده را در ژانویه ۲۰۱۵ ممنوع اعلام کرد و از آن زمان، نیاز به پیوند عضو تنها از سوی اهداکنندگان عضو تأمین می‌شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا