تجدید میثاق مسئولان و کارکنان جهاد دانشگاهی با آرمان‌های امام راحل

 به گزارش سیناپرس به نقل از روابط عمومی هاددانشگاهی،دکتر حمیدرضا طیبی رییس جهاد دانشگاهی به همراه معاونان و کارکنان جهاد دانگشاهی در این آیین با اهدای تاج گل و قرائت فاتحه یاد و خاطره امام راحل را گرامی داشتند.

در این مراسم سعید پورعلی معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی در جوار مرقد مطهر امام(ره) میثاق‌نامه‌ جهادگران این نهاد با آرمان‌های بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی و تجدید بیعت با رهبر معظم انقلاب اسلامی را قرائت کرد.

متن این میثاق‌نامه جهاد گران جهاد دانشگاهی به شرح زیر است: « با گذشت سه دهه از عروج ملکوتی حضرت امام خمینی (رحمه‌الله علیه) به عنوان رهبر و معمار بزرگ نهضت و نظام اسلامی، نه تنها در سرزمین بزرگ و مقتدر ایران اسلامی بلکه در هر نقطه از عالم که مومن و مستضعفی هست، نام آن رهبر کبیر زنده و تازه است. بی تردید، جریان‌ها و قدرتهای استکبار هرگز در گمان خود به چنین آینده‌ای برای نظام اسلامی نرسیده بودند و همه تحلیل‌ها و آینده نگری‌هایشان به بن‌بست رسید و نتوانستند راز پیوند امام و امت اسلامی را درک کنند.

 امام خمینی (رحمه‌الله علیه) در هدایت مردم مسلمان ایران و دیگر مسلمین راستین برای رسیدن به نصرت و رستگاری معجزه‌ای را شکل داده و که هنوز گستره‌ها و اعماق آن به  تمامی آشکار نشده و شاید صد سال از تاریخ بگذرد تا متفکران آثار و نتایج این نهضت را دریابند. او شخصیتی نادر و دانشمندی بزرگ در الهیات و فلسفه و فقه بود رهبری مدبر، شجاع، متفکر، آگاه به زمان و مسائل جهانی که با بهره‌مندی از شیوه‌های نوین و بدیع، بزرگ‌ترین حرکت جهان معاصر را هدایت کرد در کوران انقلاب. به عنوان چهره‌ای تاریخ ‌ساز و پدیده ای استثنایی و کاریزماتیک جلوه کرد و شیفتگان او، زیباترین، احساس و عواطف را تقدیم حیات و عروج او می‌کردند. از جمله شهید راست قامت و متفکر بی‌بدیل انقلاب اسلامی، استاد مطهری  گفت " من در وجود  امام خمینی ، ایمان به  آرمان و هدف، و مومن به قوم و ملت و امت و مومن به خداوند دیدم دانشمندان و متفکران معاصر در اروپا و آمریکا که مشتاق شناخت او بودند می‌گفتند امام خمینی سیاسی‌ترین رهبر معنوی جهان، با شخصیتی جذاب و محبوب است و تمام آرمان‌های جمهوری اسلامی که بر مبنای آن‌ها ساخته شده است. از افکار ایشان ریشه می‌گیرد"

بر همین اساس، امام خمینی (رحمه‌الله علیه) به عنوان نظریه پرداز نهضت اسلامی و بنیان‌گذار نظام جمهوری اسلامی توانست نقش رهبری را به بهترین شکل ممکن در تاریخ ایران و حتی جهان هم در مقام ابداع و طراحی و هم در مقام اجرا به عالی‌ترین وجوه ممکن محقق سازد.

اینکه ما به عنوان دانشگاهیان مومن به اهداف و آرمان‌ها انقلاب و امام با صراحت و روشنی اعلام می‌کنیم که درس و دستاورد بزرگ امام خمینی تبیین جایگاه و محوریت رهبری در نهضت و نظام بود . از همین روست که رهبری در همه فرایندها، سازمان‌دهی‌ها، برنامه‌ریزی‌ها و جریانات اجتماعی در کنادر عواملی چون زمینه‌ها،‌شرایط اجتماعی و باورهای مردم، نقش اصلی در به بار نشستن اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی داشته و دارد.

بی شک یکی از عوامل مهم و اساسی در شکل‌گیری جریانات و تحقق خواسته‌های اجتماعی، برخوداری از مدیر و رهبر، به عنوان هدایت دهند مسیر و جریان حرکت است که در همه اندیشه‌های مختلف در فرهنگ علوم سیاسی و اجتماعی مطرح است از این منظر نقش حساس رهبری، تنها در شکل‌گیری‌ نهضت اسلامی در جریان حاکمیت و تدبیل و تضعیف نظام سیاسی نبود، بلکه‌ ما در همه شعائر و مقامات و مراتب حیات یک ملت برای برقراری مردم سالاری دینی و احیای تمدن بزرگ اسلامی، نقش بزرگ و جایگاه عظیم رهبری و امامت را شاهد بودیم.

اینک ضمن تجدید عهد با امام خمینی (رحمه‌الله علیه) و مقام معظم رهبری لازم است در سی‌و هفتمین سالگرد تشکیل این نهاد انقلابی و علمی ابعاد و جوانب تأسی به امام و مقام معظم رهبری را در همه عرصه‌ها اعلام کرده و بر اعتقاد راستین فرزندان امام و انقلاب برای تحقق اهداف وآرمان‌های آن حضرت بار دیگر به روشنا و صراحت تمام تاکید می‌نماییم.

بی تردید تا تحقق نهایی اهداف عالیه نظام اسلامی راه‌ اندکی در پیش نیست و ما شک نداریم که این مسیر خطیر، جز با همدلی و همراهی و انسجام،‌به راحتی و درستی طی نخواهد شد.

از این رو آحاد دانشگاهیان را برای مشارکت و همراهی در مطالعات و طرح‌های اجرایی متصل و مرتبط با ترویج اندیشه‌های آن امام همام، فرامی‌خوانیم و تاکید می کنیم جهاد دانشگاهی برای این بخش‌ از رسالت  انقلابی خود، فصل و امکانات مجزایی در نظر گرفته و پذیرای همراهی و همکاری دانشگاهیان است. در این سال‌ها که کشور ما بار دیگر در ورطه‌های بسیار خطیر جهان معاصر قرار گرفته، بیش از همیشه به وحدت و همدلی همه ایرانیان مسلمان و مومن به آرمان‌ها و اندیشه‌های امام خمینی (رحمت الله علیه) و مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نیازمند هستیم.»

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا