درخواست استخدام یک کودک از ناسا برای محافظت از زمین

به گزارش سیناپرس به نقل از اسپاش، همانطور که شاهد بودید، چندی پیش خبر استخدام رسمی ناسا برای محافظت از زمین در برابر موجودات فضایی را به اطلاع‌تان رساندیم. درخواست استخدام کودک 9 ساله از ناسا چیزی بود که این آژانس فضایی در هنگام انتشار این خبر، هرگز انتظار آن را نداشت! شغل افسر محافظت سیاره‌ای، عنوانی بود که ناسا در نظر داشت افسرانی را برای محافظت از کره زمین و سایر اجرام آسمانی در طی ماموریت‌های فضایی به استخدام خود درآورد. استخدام در شغل افسر محافظت سیاره‌ای، نیازمند مهارت‌هایی بسیار پیشرفته و تخصصی است و یک فرد عادی هرگز نمی‌تواند در فکر تصاحب آن باشد.

با این وجود، درخواست استخدام کودک 9 سال از ناسا فراتر از تصورات پیشین بود. جک دیویس (Jack Davis) به عنوان یک دانش‌آموز کلاس چهارم، نامه‌ای صادقانه به آژانس فضایی ناسا نوشت و از ناسا خواست که رزومه او را نیز در میان درخواست‌های ارسالی مورد بررسی قرار دهند.

ناسا برای این شغل بسیار مهم و حیاتی، حقوق نجومی 187 هزار دلاری را در نظر گرفته و این تصمیم، بعد از امضا و تصویب پیمان فضایی ماورای جو در سال 1967 میلادی و با استناد به ماده نهم آن اخذ شده است.

افسرانی که در این سمت منصوب می‌شوند، وظیفه دارند که سفرهای فضایی انسان به سایر نقاط منظومه شمسی از قبیل قمر اروپای سیاره مشتری و اقمار انسلادوس و تیتان سیاره زحل را تحت نظارت دقیق خود قرار دهند و همچنین سیاره زمین را در برابر میکروب‌ها و موجودات فضایی محفظت کنند.

با وجود شرایط عمومی و اختصاصی بسیار در اطلاعیه رسمی ناسا، درخواست استخدام کودک 9 ساله از ناسا به عنوان یک بمب خبری در رسانه‌ها، سر و صدای بسیاری را به پا کرد. او با شجاعت تمام، نامه رسمی خود را برای ایفای نقش در قالب «نگهبان کهکشان» به ناسا ارسال کرد.

درخواست استخدام کودک 9 ساله از ناسا برای محافظت از زمین در برابر موجودات فضایی و پاسخ رسمی ناسا!

متن دقیق نامه دیویس را در زیر می‌خوانید:

    ناسای عزیز

    نام من جک دیویس است و می‌خواهم درخواست خود را برای شغل افسر حفاظت سیاره‌ای ارائه کنم. با اینکه 9 سال دارم، فکر می‌‌کنم که صلاحیت لازم برای برای این شغل را داشته باشم. خواهر من یکی از اصلی‌ترین دلایل این تقاضای رسمی من است؛ چرا که او تصور می‌کند من یک موجود فضایی هستم! علاوه بر این‌ها، من همه فیلم‌های مرتبط با موجودات فضایی در سبک‌ علمی تخیلی را دیده‌ام. من سریال ماموران شیلد (Agents of S.H.I.E.L.D) را دیده و امیدوار هستم مردان سیاه‌پوش (Men in Black) را هم ببینم. گذشته از این‌ها، من در بازی‌های کامپیوتری نیز مهارت بسیاری دارم و به خوبی می‌توانم مثل یک موجود فضایی فکر کنم.

    خالصانه

    جک دیویس

    نگهبان کهکشان

    کلاس چهارم

درخواست استخدام کودک 9 ساله از ناسا برای ایفای نقش در سمت افسر حفاظت سیاره‌ای بسیار جالب بود. آژانس فضایی ناسا می‌توانست این نامه را به سادگی از بین ببرد، اما جیمز گرین (James L. Green) به عنوان مدیر بخش علوم سیاره‌ای ناسا تصمیم گرفت پاسخ آن را در قالب یک نامه رسمی و امضا شده به این کودک 9 سال ارسال کند.

درخواست استخدام کودک 9 ساله از ناسا برای محافظت از زمین در برابر موجودات فضایی و پاسخ رسمی ناسا!

متن این نامه بدین شرح است:

    جک عزیز

    من متوجه شدم که تو یک «نگهبان کهکشان» هستی و به انجام وظیفه در سمت افسر محافظت سیاره‌ای علاقمند داری. این خیلی خوبه!

    شغل افسر حفاظت سیاره‌ای تعریف شده توسط ناسا، یکی از مشاغل بسیار مهم و حیاتی به شمار می‌رود. وظیفه اصلی افرادی که در این شغل پذیرش می‌شوند، این است که سفرهای فضایی انسان به سایر نقاط منظومه شمسی را کنترل کرده و از سیاره ما در برابر میکروب‌های بیگانه محافظت کند.

    ما همواره نگاهی به آینده و مهندسین آن دوران داشته‌ایم و دوست داریم که آنان نیز علاقمند به همکاری با ما باشند. از این جهت امیدواریم که مطالعات خود را در این زمینه ادامه دهید و به درجاتی عالی در تحصیلات دست پیدا کنید. امیدواریم در آینده‌ای نزدیک شما را در ناسا ببینیم!

    خالصانه

    دکتر جیمز گرین

    مدیر بخش علوم سیاره‌ای

علاوه بر این نامه رسمی، جاناتان رال (Jonathan Rall) نیز به عنوان مدیر تحقیقات سیاره‌ای ناسا در این باره اظهار امیدواری کرد و جک دیویس و علاقه قلبی‌اش برای ایفای نقش در این سمت را مورد تشویق خود قرار داد.

آژانس فضایی ناسا نیز در ادامه افزود:

    تعریف شغل جدید افسر محافظت سیاره‌ای، نقش مهمی در ترویج مسئولیت ما در برابر آلودگی سیارات و اقمار منظومه شمسی و همچنین حفاظت انسان از میکروب‌های بیگانه دارد.

آژانس فضایی ناسا، از تاریخ 22 تیر لغایت 23 مرداد ماه 96، آماده دریافت درخواست‌های متقاضیان از طریق سامانه USAJobs.gov است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا