برای درمان اختلالات خواب، داروها را خودسرانه مصرف نکنید

به گزارش سیناپرس به نقل از روابط عمومی انجمن علم داروسازان ایران، دکتر عباس کبریایی زاده اظهار کرد: در این همایش که از ۲ تا ۴ شهریور برگزار می‌شود، مبانی و نوروشیمی بیماری های اعصاب و روان، تازه های دارودرمانی در زمینه‌های اضطراب و استرس و نقش داروساز در تجویز و مصرف منطقی آن از جمله محورهایی است درباره آنها بحث و گفتگو می‌شود.

وی افزود: دارودرمانی و تجویز منطقی داروهای خواب آور، همچنین تجویز و مصرف منطقی دارودرمانی خواب و اختلالات خواب در سالمندان و سم شناسی الکل ها و اثرات حاد و مزمن آنها نیز در این کنگره مورد بحث و گفتگو قرار گرفته و شرکت کنندگان از مباحث آموزشی در این زمینه می توانند بهره مند شوند.
به گفته وی، داروهای این حوزه، سیناپس عصبی انتقال‌دهنده پیام را تغییر می دهد و در صورتی که افراد بدون مشورت پزشک اقدام به مصرف آن کنند با مشکلات زیادی همراه خواهند شد.
کبریایی زاده خاطرنشان کرد: اکثر مواقع اختلالات خواب و بیداری بدون دارو درمانی و از طریق تغییر الگوی تغذیه ای همچون تغییر انواع نوشیدنی ها و غذاها همچنین تغییر ساعات بیداری و… برطرف می شود. اغلب همکاران روانپزشک نیز از طریق داروهای غیردارویی تلاش می کنند مشکلات اختلالات خواب را حل کنند و پناه آوردن به داروها و مصرف خودسرانه آن تا مدت ها می تواند عوارض جبران ناپذیری بر جای بگذارد.
شانزدهمین همایش سالیانه انجمن علمی داروسازان ایران در مرکز همایش های بین المللی رازی برگزار خواهد شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا