آشنایی با چند نوع از لکه‌های پوستی

به گزارش سیناپرس به نقل از سلامت آنلاین، دکتر محمد امیدیان اظهار کرد: لکه های قهوه ای رنگ دوران بارداری یکی از شایع ترین انواع لکه ها هستند که به دلایل تغییرات هورمونی بر روی پوست صورت ظاهر می شوند.

وی افزود: برخی لکه های قهوه ای رنگ نیز به علت تابش زیاد آفتاب و یا به صورت ژنتیکی ظاهر می شوند که در صورت عمیق تر بودن لکه ها به رنگ آبی در می آیند که باید از ضد آفتاب و یا داروهای ضد لک زیر نظر پزشک متخصص استفاده کرد.
دکتر امیدیان به لکه های دارویی به عنوان نوع دیگری از لکه ها اشاره کرد و ادامه داد: این نوع لکه ها به دلیل مصرف نوع خاصی از یک دارو از جمله آنتی بیوتیک و مسکن ها ایجاد می شوند که گاهی به رنگ قهوه ای مایل به بنفش در می آید و در صورت تکرار باید به پزشک مراجعه کرد تا داروی مناسب تجویز شود.
این استاد دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: یکی از انواع لکه ها که باید جدی گرفته شود ملانوما یعنی ایجاد لکه و خال هایی با منشا سرطانی است.
وی بیان کرد: در افراد مسن لکه هایی به رنگ قهوه ای و یا بنفش با حاشیه و سطح نامنظم بر روی صورت، ساق پا و یا روی دست و در سنین جوان بزرگ شدن و تغییر شکل و رنگ خال های مادرزادی با خارش و خونریزی و حاشیه نامنظم از علائم ملانوما است که باید به پزشک مراجعه کرد.
دکتر امیدیان اضافه کرد: آفتاب و ژنتیک در ایجاد ملانوما موثر هستند که در صورت تشخیص و درمان به موقع از گسترش به قسمت های دیگر جلوگیری می شود.
دکتر امیدیان توصیه کرد: هر فردی در صورت تغییر در رنگ و اندازه خال های بدن و یا تشکیل خال جدید باید حتما با پزشک مشورت کند.
این متخصص پوست ادامه داد: لکه های قارچی نیز نوع دیگری از لکه ها هستند که به حالت قهوه ای و پوسته پوسته بیشتر برروی پوست افراد چرب ظهور پیدا می کنند.
وی خاطرنشان کرد: در صورت بروز هر گونه لکه پوستی باید با پزشک متخصص مشورت شود تا درمان مناسب صورت گیرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا