اپل با شرکت های انگلیسی همکاری می‌کند

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا ، شرکت IQE واقع در کاردیف ولز، مواد خاصی را تولید می‌کند که در دیودهای لیزری کاربرد دارد و انتظار می‌رود در نسل جدید گوشی‌های اپل نیز به کار گرفته شود. این مواد امکان اسکن سه‌بعدی و ساخت مدل‌های سه‌بعدی از محیط اطراف را برای آیفون 8 فراهم می‌کند. این ویژگی یکی از اهرم‌های فروش نسل جدید آیفون است که امکان باز کردن قفل گوشی را با استفاده از فناوری تشخیص چهره در اختیار کاربران می‌گذارد.

شرکت IQE‌ در فهرست بازار Aim لندن قرار دارد و در پی قراردادهایی که در طول یک سال گذشته با آیفون منعقد کرده است، ارزش سهام آن به سه برابر افزایش یافته است. این شرکت 80 درصد از بازار ویفرهای نیمه‌رسانای ترکیبی را به خود اختصاص داده است. این ویفرها به‌طور خاص برای انتقال سیگنال‌های نوری طراحی شده و کارآمدتر و سریع‌تر از ویفرهای سیلیکونی هستند که در اغلب حسگرها و تراشه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.
انتظار می رود شرکت اپل در ماه سپتامبر سال جاری میلادی، سه مدل جدید از گوشی آیفون را که مجهز به فناوری‌های پیشرفته‌ای مانند شارژ بی‌سیم و نمایشگر بدون حاشیه است روانه بازار کند. همچنین احتمالا در این نسل از گوشی‌ها از حسگرهای سه‌بعدی به‌منطور بهره‌مندی از فناوری تشخیص چهره و ایجاد جلوه‌های واقعیت افزوده استفاده خواهد شد.
برای این منظور احتمالا اپل با چند شرکت فعال در حوزه تولید لیزر همکاری خواهد کرد، اما اغلب متخصصان معتقدند شریک اصلی اپل شرکت IQE است.
پیش از این نیز تعدادی از کارخانه‌ها و شرکت‌های انگلیسی در حوزه‌های مختلف از طراحی تراشه‌های گرافیکی گرفته تا پردازنده‌های اصلی گوشی، با اپل همکاری کرده‌اند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا