۶ قابلیت جدید برای اپلیکیشن واتس اپ

به گزارش سیناپرس به نقل از کلیک،این اپلیکیشن طرفداران زیادی دارد تا جایی که به اعتقاد خیلی‌ها از توییتر به عنوان یک شبکه اجتماعی نیز محبوب‌تر و پرطرفدارتر است. 

 شرکت فیس بوک به عنوان مالک و صاحب اپلیکیشن واتس اپ در تلاش است که با ایجاد تغییرات مثبت، تعداد کاربران این اپ را افزایش دهد.

افزودن قابلیت استاتوس

اگر با اسنپ چت یا استوری اینستاگرام آشنا باشید، بنابراین استاتوس واتساپ نیز برایتان آشنا خواهد بود. استاتوس یک پیام تصویری (یک ویدیو، عکس یا گیف) بوده که کاربر می تواند آن را بین مخاطبین خود به اشتراک گذارد.

استاتوس همانند برگه در کنار چت‌ها و تماس‌ها جای خواهد گرفت. در این پنجره همه‌ی استاتوس های مخاطبانتان را می توانید مشاهده کنید. مشابه استوری اینستاگرام، استاتوس WhatsAppنیز تا ۲۴ ساعت پس از آپلود شدن، باقی می ماند. لازم به ذکر است محدودیتی در آپلود تعداد استاتوس ها طی یک روز برای کاربران وجود ندارد.

 برای مشاهده‌ی استاتوس مخاطب قبلی یا بعدی، انگشت خود را بر روی صفحه به سمت راست یا چپ حرکت بدهید.

 برای رد کردن یک استاتوس و دیدن استاتوس دیگر همان مخاطب، کافیست انگشت خود را به سمت چپ حرکت بدهید.

به منظور ارسال کردن نظر برای یک استاتوس، آن را به سمت بالا بکشید.

برای ساختن یک استاتوس، بر روی آیکون دوربین کلیک کنید پس از آن بر روی پنجره استاتوس یا آیکون شناور سبز رنگ در پایین و سمت راست صفحه کلیک کنید. حال شما می‌توانید یک عکس یا ویدیو (حداکثرتا ۴۵ ثانیه) بگیرید یا یک تصویر و فایل گیف را از گالری گوشی خود انتخاب و آپلود کنید. بعلاوه این امکان را دارید که بر روی تصویر ارسالی نقاشی کرده، بنویسید و یا حتی ایموجی اضافه کنید. استاسوس کاملا مشابه استوری عمل می کند. کاربران قادرند تا افرادی را که استاتوس‌هایشان را دیده‌اند، بشناسید و پیام های ارسال شده بر روی آنها را نیز ببینند. بعلاوه می‌توانید محدودیت‌هایی را برای تماشا کردن استاتوس‌هایتان اعمال کنید تا صرف افراد خاصی بتوانند آنها را ببینند و یا نبینند.

می‌توانید استاتوس هایتان را به صورت جداگانه برای یک شخص  و یا یک گروه چت که عضو آن می باشید، ارسال کنید.

 اگر یک استاتوس عمومی را ارسال کنید، همه می توانند آن را ببینند.

 بر روی آیکون چرخ دنده کلیک کرده و سپس با استفاده از گزینه My Status (در سیستم عامل اندروید) و یا Privacy (در سیستم عامل iOS) می‌توانید مشخص نمایید که کدامیک از مخاطبان قادر به تماشای استاتوس های شما باشند.

تایید هویت دو مرحله‌ای

یکی از قابلیت جدید و حائز اهمیت واتس اپ، تایید هویت دو مرحله‌ای است. از آنجایی که هیچوقت نمی توانید از حفظ اطلاعات شخصیتان در اینترنت مطمئن باشید، قابلیت تایید دو مرحله ای می تواند کاری کند که دیگر نگران هک حساب کاربری واتس اپ خود نباشید.

برای فعال کردن تایید هویت دو مرحله ای مسیر زیر را دنبال کرده و راهنما را مطالعه کنید:

Settings > Account > Two-step Verification

حال از شما یک کد ۶ دیجیتی و آدرس ایمیل خواسته می‌شود. بعد از فعال سازی این قابلیت، هر مرتبه که بخواهید با گوشی دیگری به واتس اپ خود متصل گردید، باید توسط ایمیلتان هم آن را تایید نمایید.

تغییر شماره و حفظ اطلاعات واتس اپ

اگر شما قصد دارید تا در نسخه جدید واتس اپ، شماره تلفنی که با آن در این پیام رسان ثبت نام کرده‌ اید را تغییر دهید می‌توانید با تغییر آن همچنان اطلاعات خود را حفظ کنید بطوریکه فقط شماره تلفن تغییر کند. برای تغییر دادن شماره تلفن مسیر زیر را دنبال کرده و راهنما را مطالعه کنید:

 Settings > Account > Change Number

به منظور اطمینان واتس اپ به شما پیشنهاد می ‌کند که از چت هایتان یک نسخه پشتیبان تهیه نمایید. تعامل با گوگل درایو برای تهیه نسخه‌ی پشتیبان، یکی از بهترین قابلیت های واتس اپ می باشد. برای این منظور مسیر زیر را دنبال کنند:

 Settings > Chats > Chat Backup

با این روش می توانید، بعد از تغییر شماره تلفن نسخه‌ی پشتیبان را به حساب کاربری خود بازگردانید.

سرچ و به اشتراک گذاری فایل های GIF

چند ماه قبل واتس اپ قابلیت پشتیبانی از گیف را برای نسخه آزمایشی اپلیکیشن خود فراهم کرد و مدتی بعد این قابلیت در اختیار تمامی کاربران در همه‌ی پلتفرم‌ها قرار گرفت. هم اکنون کاربران می‌توانند در بین گیف های موجود در اینترنت توسط اپلیکیشن واتس اپ جستجو کنند. امروزه یکی از محبوب‌ترین زبان های ارتباطی بین کاربران گیف ها می باشند.

نخست بر روی آیکون ایموجی کلیک کنید، سپس دو زبانه مختلف را در یک پنجره خواهید دید. زبانه نخست ایموجی ها بوده و زبانه بعدی با پس زمینه سبز رنگ عبارت GIF را دارد. به منظور جستجو کردن بین گیف ها، نیازی به خارج شدن از اپلیکیشن واتس اپ نمی باشد ولی استفاده از این قابلیت به اینترنت قدرتمند نیاز دارد. لازم به ذکر است می‌توانید این فایل‌ها را از حافظه گوشی نیز به این اپ اضافه کرده و در چت ها استفاده نمایید.

ارسال پیام های آفلاین در گوشی های آیفون

پیام رسانی آفلاین، قابلیتی است که از مدت ها قبل برای کاربران اندروید موجود بود و اکنون کاربران آیفون نیز می توانند از این قابلیت استفاده کنند.

پیام رسانی آفلاین به این شکل است که کاربر اندرویدی که اینترنت ندارد می تواند پیام خود را ارسال کرده و هنگامی که به اینترنت متصل شد برای مخاطبانش ارسال گردد. البته این قابلیت تا به امروز برای کاربران آیفون وجود نداشت.

در جدیدترین بروزرسانی واتس اپ برای پلتفرم ios، قابلیت ارسال پیام های آفلاین در اختیار کاربران آیفون نیز قرار گرفته است.

به اشتراک گذاری عکس های بیشتر

واتس اپ در جدیدترین بروزرسانی اپ خود امکان اشتراک گذاری تصاویر را افزایش داده است. هم اکنون شما می‌توانید همزمان تا ۳۰ تصویر را انتخاب کنید و برای مخاطبان خود ارسال نمایید. لازم به ذکر است تا قبل از این آپدیت، محدودیت ارسال ۱۰ عکس وجود داشت. این قابلیت  برای کاربران نسخه تحت وب و دسکتاپی واتس اپ نیز فراهم است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا