نیروی انسانی متخصص با روحیه جهادی؛ عامل موفقیت جهاددانشگاهی

به گزارش  سیناپرس به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی، حجت‌الاسلام حمیدرضا ارباب سلیمانی مشاور وزیر و دبیر ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور، گفت: اولین مأموریت این نهاد انقلابی اسلامی شدن دانشگاه‌ها بود، البته برای تحقق این مأموریت نمی‌توان به یک بخش و نهاد اکتفا کرد گرچه جهاد دانشگاهی در این امر پیشتاز بوده و قدم‌هایی بسیار خوبی برداشته و امروز هم در این مسیر حرکت می‌کند.
وی ادامه داد: اسلامی شدن دانشگاه عزم جمعی می‌خواهد، همه دستگاه‌های متولی فرهنگ باید به صحنه بیایند، پژوهش‌هایی که تاکنون انجام شده بیشتر به شیوه کتابخانه‌ای است باید از این روش عبور کنیم و در کنار آن به پژوهش میدانی عالمانه و واقع‌بینانه بپردازیم.
مشاور وزیر ادامه داد: در این بخش جهاددانشگاهی موفق بوده و توانسته پژوهش‌ها را به سمت میدانی واقع بینانه پیش ببرد، بسیاری از اساتید و پژوهشگران این نهاد آشنا به روش علمی روز هستند و طبیعی است که این نوع پژوهش‌ها به واقعیت نزدیک‌تر است تا پژوهش‌هایی که فقط جنبه آکادمیک دارد.
وی گفت: انتظار ما از این نهاد این است که در مدار خود همچنان ادامه دهد. جهاد به دلیل دارا بودن پشتوانه‌های فکری می‌تواند برای مساجد نیز نقش کلیدی داشته باشد به عنوان مثال در کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد بحث اوقات فراغت را داریم بسیاری از جوانانی که به مسجد می‌آیند انتظار دارند کانون برای آنها برنامه‌های مترقی در حوزه‌های مختلف ارائه دهد جهاد دانشگاهی می‌تواند در این زمینه راهکار ارائه دهد.
حجت‌الاسلام ارباب سلیمانی در پایان بیان کرد: جهاد دانشگاهی در بسیاری از مقاطع کاری، خوش درخشیده به عقیده بنده دارا بودن نیروی انسانی تخصص محور با روحیه جهادی عامل ماندگاری و موفقیت این نهاد بوده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا