بهره‌مندی 5 هزار زوج همدانی از آموزش مهارت‌های پیش از ازدواج جهاددانشگاهی

به گزارش سیناپرس به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی همدان، اکبر اسدی امروز در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه مرکز آموزش مهارت‌های پیش از ازدواج با هدف استحکام‌بخشی به بنیان‌خانواده ایجاد شده است، افزود: آگاهی‌بخشی به زوجین در جهت ایجاد زندگی پرنشاط نیز از دیگر رویکردهای تشکیل این مرکز بوده است.
وی به مرکز مشاوره خانواده جهاددانشگاهی اشاره کرد و گفت: این مرکز مکمل مرکز آموزش مهارت‌های پیش از ازدواج است که به خانواده‌هایی که در معرض طلاق قرار گرفته‌اند، مشاوره‌های تخصصی لازم را ارائه می‌کند.
اسدی خاطرنشان کرد: نتایج حاصل از فعالیت این دو مرکز پس از یک‌سال در قالب یک طرح پژوهشی بررسی خواهد شد.
وی از راه‌اندازی مرکز تخصصی سفال و سرامیک در سال گذشته خبر داد و عنوان کرد: ارتقای صنعت سفال و تجاری‌سازی این محصول مدنظر بوده که تا کنون نیز فعالیت این مرکز منجر به تولید دو محصول دانش‌بنیان شامل سفال شب‌تاب و نانو سرامیک شده است.
رئیس جهاددانشگاهی واحد همدان با بیان اینکه پروژه ساختمانی این نهاد واقع در بلوار امام خمینی(ره) در قالب 10 هزار و500 مترمربع در حال احداث است، خاطرنشان کرد: این مرکز به عنوان مرکز درمانی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
وی ادامه داد: این پروژه در قالب 3 فاز تعریف شده که 2 فاز آن طی دو ماه آینده تکمیل و فاز سوم نیز پس از آغاز به کار تکمیل خواهد شد.
اسدی از گسترش فعالیت‌های جهاددانشگاهی در شهرستان‌های ملایر و نهاوند خبر داد و گفت: این مراکز در حال حاضر فعالیت خود را آغاز کرده و در حوزه فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی مشغول به فعالیت هستند.
وی در ادامه درباره تشکیل مراکز جهاددانشگاهی در سایر شهرستان‌ها اظهار کرد: هماهنگی لازم با استانداری همدان انجام شده تا فضای کالبدی لازم در سطح شهرستان‌ها برای این نهاد تعریف شود تا این مراکز در سایر شهرستان‌ها نیز ایجاد شود.
وی در بخش دیگری از سخنانش از عقد 64 قرارداد مرکز تخصصی طب‌کار با ادارات و سازمان‌های دولتی در یک سال گذشته خبر داد و یادآور شد: 12 هزار نفر از معاینات شغلی این نهاد استفاده کرده‌اند.
اسدی خاطرنشان کرد: طی یک‌سال گذشته 23 هزار و 900 نفر به آزمایشگاه تشخیص طبی مراجعه کرده‌اند که مراجعه 8 هزار و 200 نفر در سالجاری به ثبت رسیده است.
وی از ثبت‌نام 1500 خانواده در بانک خون بند ناف استان خبر داد و خاطرنشان کرد: طی سال گذشته شاهد افزایش 15 درصدی در مراجعه افراد برای ثبت‌نام در این بانک بوده‌ایم.
وی از راه‌اندازی مرکز تجمیع و تولید محتوای الکترونیکی را به عنوان زیرمجموعه جهاددانشگاهی خبر داد و گفت: این مرکز طی چند ماه گذشته به منظور تجمیع محتوای الکترونیکی در راستای فرهنگ و ارزش‌های دینی و اسلامی و توسعه استفاده از فناوری اطلاعات در بین مردم ایجاد شده است.
رئیس جهاددانشگاهی واحد همدان به فعالیت‌های آموزشی این نهاد پرداخت و افزود: طی سال گذشته 6 کد رشته جدید در مقطع کارشناسی‌ارشد و پیوسته در مؤسسه آموزش عالی این نهاد ایجاد شده است که بر اساس رایزنی‌های صورت گرفته با وزارت علوم در سال آینده نیز 2 کد رشته جدید در مقطع کارشناسی‌ارشد و در رشته‌های برق، قدرت و حسابداری را اخذ خواهیم کرد.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 12 کد رشته در مقطع کاردانی فنی‌وحرفه‌ای و کارشناسی ناپیوسته در مرکز علمی و کاربردی جهاددانشگاهی وجود دارد، افزود: 900 دانشجو در این مرکز در حال حاضر مشغول به تحصیل هستند که از مجموع 4 هزار نفری که از بدو تأسیس مرکز جهاددانشگاهی در این مرکز مشغول به تحصیل شده‌اند، تا کنون 3 هزار نفر فارغ‌التحصیل شده‌اند.
اسدی در ادامه خاطرنشان کرد: در سال گذشته نیز 14 هزار نفر از آموزش‌های کوتاه‌مدت تخصصی جهاددانشگاهی بهره‌مند شده‌اند.
وی به اقدامات جهاددانشگاهی در حوزه معاونت فرهنگی اشاره کرد و گفت: این نهاد کمیته دانشجویی ستاد دهه فجر استان را برگزار کرده که شامل 370 برنامه از قبیل میزگرد سیاسی، اردوها، جشن، فعالتی‌های ورزشی و … در سطح دانشگاه‌ها برنامه‌ریزی و اجرا شده است.
 
رئیس جهاددانشگاهی همدان خاطرنشان کرد: مسابقه دوی دانشجویی با حضور 300 دانشجوی پسر در دهه فجر از برنامه‌های شاخص برگزار شده کمیته دانشجویی ستاد بود.
وی به برگزاری کارگاه‌های برگزار شده توسط این نهاد در سطح دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: کارگاه مهارت‌های زندگی، مقابله با استرس، اهمیت اخلاق در خانواده و … از این قبیل بوده است.
وی به مسابقه کتابخوانی زنی از تبار الوند اشاره کرد و یادآور شد: 1500 دانشجو در این مسابقه شرکت کرده بودند.
وی با بیان اینکه در سال گذشته 13 هزار نفر ساعت از برنامه‌های فرهنگی جهاددانشگاهی بهره‌مند شده است، افزود: 850 نفر ساعت نیز از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها به منظور برگزاری این برنامه‌ها استفاده شد.
اسدی از انتشار 2000 خبر در سایت خبری خبرگزاری ایکنا خبر داد و گفت: برگزاری کرسی‌های تلاوت و تدبر در قرآن، نشست تخصصی وضعیت جامعه قرآنی، معرفی چهره‌های معلول و افراد برتر چهره‌های قرآنی از جمله برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی خبرگراری ایکنا بوده است.
 
دهمین اردوی منطقه‌ای طریق جاوید در همدان برگزار می‌شود
 
رئیس جهاددانشگاهی واحد همدان در ادامه از برگزاری دهمین اردوی منطقه‌ای طریق جاوید در سطح منطقه غرب کشور خبر داد و گفت: این اردو در 29 و 30 مردادماه سالجاری با حضور دانشجویان دانشگاه‌های استان ‎ ‌ های غرب کشور شامل کرمانشاه، کردستان، زنجان، قزوین، مرکزی و استان همدان برگزار می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: این اردو با هدف آشنایی دانشجویان با آراء و اندیشه‌های امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.
اسدی در بخش دیگری از سخنانش از انتشار بیش از 6 هزار خبر در خبرگزاری ایسنا در سال گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: برگزاری میزگردهای تخصصی با موضوعات اقتصاد مقاومتی، عملکرد شورای چهارم، پیاده‌راه‌سازی بوعلی، هویت جوانان و فضای مجازی، ریزگردها و تحلیل انتخابات شورای اسلامی از جمله برنامه‌های برگزار شده توسط خبرگزاری ایسنا بوده است.
وی در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر اینکه فعالیت‌های جهاددانشگاهی در حوزه پژوهشی رویکرد 100 در صد کاربردی دارد، اعلام کرد: همواره به دنبال این هستیم که این پژوهش‌ها را تجاری‌سازی کرده و تبدیل به ثروت کنیم.
 
اسدی عنوان کرد: در انتخابات ریاست جمهوری مرکز افکارسنجی جهاددانشگاهی پروژه‌ای در زمینه میزان مشارکت مردم و همچنین کیفیت برگزاری انتخابات پژوهشی انجام داد که پیش‌بینی‌های انجام شده آن تقریبا دو درصد با واقعیت متفاوت بود.
وی درباره منابع مالی و اعتبارات این نهاد گفت: تقریبا 20 درصد منابع جهاددانشگاهی دولتی بوده و مابقی به صورت درآمدی توسط خود این نهاد تأمین می‌شود به طوریکه در ساخت پروژه ساختمانی 10هزار و 500 متری جهاد فقط یک میلیارد و200 میلیون تومان توسط منابع دولتی از طریق دفتر مرکزی جهاددانشگاهی تأمین شده است.
وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی واحد همدان در سال گذشته 6 میلیارد تومان گردش مالی داشته است، گفت: فعالیت‌های انجام شده در جهاددانشگاهی نمونه حقیقی در تحقق اقتصاد مقاومتی است چرا که تمامی این برنامه‌ها با اعتبارات خودگردان و با کمترین هزینه انجام گرفته است.
No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا