نگاه نوين جهاددانشگاهي به مسائل توسعه‌اي كشور الگو و نمونه است

به گزارش سیناپرس به نقل از روابط عمومي جهاددانشگاهي استان سمنان، سيد عباس دانايي، افزود: یکی از توصیه‌های همیشگی رهبر انقلاب به جوانان و مسئولان کشور حفظ و ارتقای روحیه و کار جهادی است. یکی از نهادهایی که توانسته با روحیه‌ی جهادی موفقیت‌های چشمگیری را برای کشور بدست آورد، جهاد دانشگاهی است.
وي اضافه كرد: از آنجا که جهاددانشگاهی نهادی پیشرو و پویا، با فعالیت‌هاي متنوع و گسترده در حوزه‌های علم، فرهنگ و آموزش است به عنوان پلی میان دانشگاه و بخش صنعتی و خدماتی کشور محسوب می‌شود و در برنامه‌های کلان کشور نیز نقش اساسی دارد به طوریکه یکی از نهادهای تاثیرگذار در تحقق اقتصاد مقاومتی است. 
فرماندار سمنان تصريح كرد: وجود نگاه نوین به مسائل توسعه ای در جهاد دانشگاهى، الگو سازی تولید علم و فناوری ملی و تبدیل آن به ثروت کشور، همسو بودن فعالیت جهاد دانشگاهی بر مبنای نیاز های ملی و مزیت های استانی از جمله مواردی است كه با تحقق آن می‌توان در توسعه کارآفرینی و اشتغال جوانان نقش مثبتی داشته باشد، اين خصوصيت و ويژگي‌ها در مجموعه جهاددانشگاهي، در كشور الگو و نمونه است.
دانايي با توجه به نامگذاری شعار سال از سوی مقام معظم رهبری  به سال  اقتصاد مقاومتی –تولید و اشتغال، افزود: اساس کار در اقتصاد مقاومتی این است که اقتصاد ما یک اقتصاد دانش بنیان متکی بر تولید ملی باشد و دانش بنیان بودن آن از این جهت است که وقتی متکی بر تولید علمی و فناورانه خودمان است هیچ‎وقت نمی‎تواند تحت تاثیر فشارهای بین‎المللی قرار بگیرد و جهاد دانشگاهی با ظرفیت خوبی که در بخش پژوهشی و علمی دارد، می‌تواند نقش مفیدی در تحقق شعار سال داشته باشد.
وي اظهار داشت: كل كشور بايد به مانند مجموعه جهاددانشگاهي، داراي رويكرد و نگاه نوينى در همه حوزه‌ها و بخش ها داشته باشد، و معتقديم توسعه بايد دانش‌بنيان باشد. اگر توسعه بر مبناى دانايى نباشد، منجر به بهبود شاخص ها و رفاه زندگى مردم نخواهد شد.
No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا