جهاددانشگاهی با تفکر جهادی نقش مهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی دارد

به گزارش سیناپرس به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی آذربایجان غربی، ناصر امیری با اشاره به فرمان تاریخی امام راحل در سال 59 مبنی بر تشکیل این نهاد انقلابی به منظور تحقق بخشدن به اهداف انقلاب فرهنگی گفت:جهاد دانشگاهی به عنوان پلی بین دانشگاه و بخش صنعت و خدمات کشور وظیفه انجام تحقیقات علمی و فعالیت های پژوهشی را برعهده داشته که تاکنون با آموزش های تخصصی و مدیریت و تفکر جهادی نقش مهمی در تولید ثروت در مسیر فعالیت های فناورانه و تحقق شعار سال داشته است.
وی جهاددانشگاهی را یک نهاد برخاسته از بطن انقلاب دانست و تصریح کرد: توسعه همه جانبه کشور در عرصه های پژوهشی، فرهنگی و آموزشی و گسترش تحقیقات در راستای شکوفایی استعدادها در سطح جامعه برای دستیابی به خوداتکایی، توسعه طرح های کاربردی و نیمه صنعتی از اهداف و وظایف جهاد دانشگاهی بوده که تاکنون در بثمر رساندن این اهداف که جزیی از اهداف نظام اسلامی هست  نقش بسزایی داشته است.
امیری با بیان اینکه جهاد دانشگاهی باید فعالیت های تحقیقاتی خود را مکمل دانشگاه ساماندهی کند افزود: جهاد دانشگاهی با طراحی نظام های مدیریتی درون سازمانی نیازهای بخش صنعت را درک و آنها را در موسسات وابسته به خود و شرکت های دانش بنیان عملیاتی کند.
وی با اشاره به فعالیت های جهاددانشگاهی آذربایجان غربی اظهار کرد: با توجه به کشاورزی محور بودن اقتصاد استان، مراکز رشد واحدهای فناوری کشاورزی از طریق جذب نیروهای جوان متخصص و فعال تاکنون خوش درخشیده و در حوزه های توسعه استان موفق عمل کرده است.
فرماندار میاندوآب ادامه داد: جهاددانشگاهی استان با راه اندازی اولین مرکز رشد کشاورزی و حمایت از شرکت های دانش بنیان کشاورزی در حال حاضر در سطح ملی ارائه خدمت کرده و و در زیر مجموعه های خود در سطح واحدها و دستگاههای اجرایی فرهنگی در استان رتبه برتر را کسب کرده است.
No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا