جهاد دانشگاهي ساختاري جهادي و بن‌بست‌شکن دارد

به گزارش سیناپرس به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی، فريد براتي، اظهار کرد: جهاد دانشگاهي پس از پيروزي انقلاب شکل گرفت و از ابتدا مورد توجه انقلابيون بوده است.

وي افزود: اين نهاد يکي از معدود نهادهاي انقلابي است که دچار تنش سياسي نشده است و در خدمت رساني به مردم، محرومان و حضور در عرصه بين‌الملل توفيقات ارزنده داشته است.

براتي تصريح کرد: يکي از مسئوليت‌هاي اين نهاد ارتباط جامعه با دانشگاه است و تجربه نشان داده است که در حوزه‌هاي هنر، صنعت و پزشکي با راه‌اندازي پژوهشگاه‌هاي تخصصي توانسته خدماتي که در بسياري از دانشگاه‌ها انجام نمي‌شود را ارائه دهد.

وي با اشاره به اينکه فعاليت جهاد دانشگاهيدر اين حوزه‌ها چراغ راه براي سياست‌گذاري آينده است، بيان کرد: جهاد دانشگاهي در هرقسمتي ورود کرده است در همان حوزه توفيق حاصل شده است.

براتي منتقدين هنري و انتشارات موجود دراين نهاد را نقطه آغاز تحول و الگو براي ساير افراد فعال در اين عرصه‌ها عنوان کرد.

وي تاکيد کرد: فرآورده‌هاي بيولوژيک که با قيمت گران تهيه مي‌شد اکنون در مراکز جهاد دانشگاهي در حال توليد است و همچنين در بخش درمان وجود پژوهشکده رويان به عنوان مرجع درمان ناباروري در خاورميانه نشان ازعمکرد قابل اعتماد و مطلوب اين نهاد است.

رئيس دانشگاه جامع علمي کاربردي استان اضافه کرد: تجربه عملياتي جهاد دانشگاهي در فرآورده‌هاي بيولوژيک و سلول‌هاي بنيادين، توانايي کشور را به دنيا اثبات کرده است و اين تجربه مي‌تواند در حوزه فناوري نيز صورت گيرد.

براتي با اشاره به وجود ضعف در سيستم آموزشي دانشگاه و بخش ساختاري صنعت، اظهار کرد: ناتواني صنعت و وجود فارغ‌التحصيلان بيکار دليل ايجاد بحران اشتغال است که جهاد دانشگاهي با انجام رسالت آموزشي خويش که کيفيت مطلوب از ويژگي آن است، نقش موثري در توانمند سازي فارغ‌التحصيلان دانشگاهي دارد.

وي ادامه داد: جهاد دانشگاهي استان با طراحي دوره‌هاي تخصصي که بخشي از آن در چارچوب مرکز آموزش علمي کاربردي اين نهاد در حال انجام است، کمک زيادي به مهارت افزايي فارغ‌التحصيلان مي‌کند و منجر تربيت نيروي خلاق و کارآفرين خواهد شد که اين امر با استقبال و حمايت دانشگاه جامع علمي کاربردي استان همراه است.

براتي با بيان اينکه مرکز آموزش عالي اين نهاد در استان اقدام به پذيرش دانشجو براي مهر ماه جاري در رشته‌هاي خبرنگاري، بازيگري و گردشگري براي نخستين بار در چهارمحال و بختياري کرده است، خاطرنشان کرد: رشته خبرنگاري براي افراد علاقمند به اين حوزه فرصت مناسبي است.

وي تاکيد کرد: اين نهاد در بخش هنر پتانسیل بسيار بالايي دارد و در همين راستا رشته بازيگري مورد حمايت جدي قرار داده شده است.

براتي در ادامه بيان کرد: اين نهاد در زمينه گردشگري مي‌تواند المان‌هاي جذب گردشگر را ايجاد کند و متولي اين امر در استان شودکه اين مهم نيازمند ايجاد دليل براي جذب گرشگر است که يکي از اين دلايل مي‌تواند پتانسيل طبيعي استان باشد.

وي از جهاد دانشگاهي کشور خواست که در بخشايجاد المان و عوامل گردشگري و جذب سرمايه‌گذار در مناطق محروم اين استان اقدام کندتا اين روند تسهيل شود.

براتي با اشاره به اينکه دغدغه اصلي استانايجاد اشتغال و جذب سرمايه‌گذار است، گفت: جهاد دانشگاهي توان جذب سرمايه‌گذار را دارد و با تحقق اين امر مي‌تواند در ايجاد اشتغال موثر واقع شود و اين در حالي است که در60 درصد از مناطق استان صنعت وجود ندارد و زمينه جذب سرمايه‌گذار فراهم است.

وي حرکت به سمت تکنولوژي و صنايع نوين همانندراه‌اندازي کارخانه داروسازي با وجود گياهان دارويي استان و توليد واکسن با قابليتتبديل شدن چهارمحال و بختياري به قطب صنعت بيوتکنولوژي را از ظرفيت‌هاي اين نهاد دراستان برشمرد و افزود اين تنها راه حل مسئله بيکاري در اين منطقه است.

براتي با اشاره به اينکه جهاد دانشگاهي استان اکنون عمکرد مناسبي دارد، خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهي ساختاري جهادي و بن بست شکن دارد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا