ایران، از مهم‌ترین تولیدکنندگان علم در منطقه

به گزارش خبرگزاری ایرنا، سورنا‌ ستاری، معاون علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری، در مراسم پایانی بیست‌ونهمین المپیاد جهانی کامپیوتر گفت: «فناوری اطلاعات و کامپیوتر، چهرۀ جهان امروز را به‌شدت تغییر داده و مرزهای ملیت، فرهنگ و دادوستدهای گوناگون را درنوردیده است.»

او از دستاوردهای جوانان ایرانی تقدیر کرد و با تأکید بر پیشرفت‌های آنان در زمینه علوم کامپیوتر افزود: «ایران به یکی از مهمترین کشورهای مؤثر منطقه در زمینه تولید علم تبدیل شده است.»

معاون رئیس‌جمهور در ادامۀ صحبتهایش گفت: «کشور ما بهره‌های علمی بسیاری از المپیادهای جهانی برده و میزبانی المپیاد کامپیوتر پاسخی به بهره‌برداری علمی از این المپیادها است.»

بیست‌ونهمین المپیاد جهانی کامپیوتر با شرکت ۸۲ کشور جهان از ۷ تا ۱۱ مردادماه امسال در ایران برگزار شد.

گفتنی است که در این رقابت‌ها، تیم ایران موفق به دریافت 1 مدال طلا و 7 مدال نقره شد و به این ترتیب رتبه چهارم جهان را از آن خود کرد.

در مراسم اختتامیه المپیاد جهانی کامپیوتر همچنین مدال‌های برندگان به آن‌ها اهدا شد. ۱۵۲ مدال برنز به برندگانی از کشورهای یونان، سوئیس، مالزی، هنگ‌کنگ، هند، صربستان، پرتغال، لتوانی، مکزیک، برزیل، سنگاپور، بنگلادش، جمهوری چک، بلغارستان، آفریقای جنوبی، ماکائو، فرانسه، بلژیک، لهستان، قرقیزستان، استونی، ارمنستان، اسلواکی، تایلند، بلاروس، فنلاند، انگلیس، رومانی، ویتنام و مجارستان اهدا شد.

همچنین برندگان مدال نقره، کشورهای ایران، ایتالیا، فرانسه، استونی، اوکراین، کرواسی، اندونزی، جمهوری چک، جمهوری کره، چین، سنگاپور، مولداوی، هنگ‌کنگ، روسیه، تایلند، استرالیا، قبرس، قزاقستان، ژاپن، ترکیه، آلمان، بلاروس، گرجستان، سوئد، تایوان و مجارستان بودند.

و در پایان، ۲۶ مدال طلا به کشورهای ایران، ویتنام، برزیل، استرالیا، تایوان، لهستان، جمهوری چک، روسیه، کره جنوبی، رومانی، مجارستان، آمریکا، کانادا، استرالیا، آلمان، اوکراین، بلغارستان، انگلیس، ژاپن و چین رسید.

در این مراسم همچنین از «یوتاتکایا»، شرکت‌کنندۀ ژاپنی که برندۀ 4 مدال در المپیاد جهانی کامپیوتر و 1 مدال در المپیاد جهانی ریاضی است، قدردانی و تجلیل شد.

همچنین در مراسم پایانی این رقابت‌های جهانی، از محمد قدسی، استاد دانشگاه صنعتی شریف برای حمایتی که در مدت 18 سال گذشته از تیم‌های ایرانی حاضر در المپیادهای جهانی کامپیوتر کرده است، تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

ایران، امسال برای دومین بار میزبان المپیاد جهانی علمی بود. پیش از این میزبانی المپیاد نجوم و فیزیک را بر عهده داشته است.

 

غزال غضنفری

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا