ارتقای 200 پله ای جایگاه دانشگاه علم و صنعت

 بر اساس رتبه بندی سایمگو/scimago، در سال 2009 دانشگاه علم و صنعت ایران در جایگاه 714 دانشگاه های جهان قرار داشت. جدیدترین رتبه بندی سایمگو در سال 2017 نشان می دهد این دانشگاه در جایگاه 503 دانشگاه هاست و بیش از 211 پله صعود کرده است.
نظام رتبه بندی سایمگو توسط گروه پژوهشی به همین نام در دانشگاه گرانادا اسپانیا انجام می‌ شود و براساس تعداد مقالات علمی موسسات آموزش عالی کشورهای مختلف موجود در بانک اطلاعاتی اسکوپوس/scopus آنها را ارزیابی و رتبه بندی می‌کند. 
این رتبه بندی یکی از جدیدترین و جامع‌ترین نظام‌های رتبه بندی پژوهشی دانشگاه‌ها و موسسات پژوهش محور در جهان است. اخیراً این نظام رتبه بندی دو شاخص جدید عملکردی (نمایه تخصصی و میزان تعالی) را به چهار شاخص قبلی برای ارزیابی دستاوردهای پژوهشی دانشگاه ها افزوده است.
رتبه بندی سایمگو از سال 2009 تاکنون سالانه فهرست موسسات دانشگاهی و پژوهشی برتر دولتی و غیر دولتی دنیا را منتشر می کند. در رتبه بندی سال 2017 سایمگو 105 دانشگاه و موسسه تحقیقاتی از جمهوری اسلامی ایران ارزیابی و رتبه بندی شدند.
سایمگو در رتبه بندی سال 2017 رتبه بندی تعداد موسسات مورد نظر خود را از پنج هزار و 147 موسه به پنج هزار و 250 موسسه افزایش داده است. این موسسه هر ساله تعداد موسسات تحت پوشش رتبه بندی خود را افزایش می بخشد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا