بریتانیا درپی اهداف بلندپروزانه فتح فضا

به گزارش سیناپرس به نقل از اسپاش، با اعلام لایحه جدید صنعت فضایی در سخنرانی اخیر ملکه انگلستان در پارلمان، فصل جدیدی در برنامه‌های فضایی این کشور گشوده شد. با عملی شدن این لایحه، انگلستان به جذاب‌ترین مکان در اروپا برای اهداف تجاری فضا تبدیل می‌شود و شرکت‌های فضایی قادربه پرتاب موشک از انگلستان خواهند بود.  در حال حاضر گردش مالی صنعت فضایی بریتانیا معادل 13.7 میلیارد پوند است و دولت امیدوار است تا سهم انگلیس از گردش مالی صنعت فضایی در جهان از 6.5 درصد به 10 درصد تا سال 2030 افزایش یابد.
تیرنی از طراحان برجسته موشک و متولد بریتانیا است. وی در سال 2003 و بعد از فاجعه انفجار شاتل کلمبیا رهبری تیم دایرکت‌لانچر که برنامه‌ای برای جایگزنی شاتل بود راعهده‌دار شد. تیمی ازمهندسان و طراحان مستعد بریتانیا در شرکت هورایزن از 12 ماه پیش برای بهبود و توسعه گروه جدیدی از پرتابگرهای فضایی شروع به کار کردند.
تیرنی می‌گوید: «این فرصتی بسیار هیجان انگیز برای شرکت هواریزن و صنعت فضایی بریتانیا است.» وی افزود: «ماموریت ما این است که فضا را با هزینه و زمان کمتری توسط نسل جدید پرتابگرها توسعه دهیم.» 

شرکت هورایزن با کمک مالی که اخیرا ازآژانس فضایی انگلیس به دست آورده است توسعه پرتابگر را سرعت بخشیده. این شرکت با وجود آنکه ایجاد یک پایگاه پرتاب فضایی در انگلستان را در دست اجرا دارد اما قصد دارد موشک‌های خود را ازسکوی کشتی‌های ویژه‌ای که می توانند در سراسر جهان تردد کنند، به فضا پرتاب کند. تیرنی می گوید:« توانایی پرتاب از مناطق مختلف انعطاف‌پذیری عملکرد ما در قراردادن موشک در مدارهای مورد نیاز را افزایش می‌دهد. همچنین کمک می‌کند تا بتوانیم ماهواره‌های مشتریان خود را از منطقه آنها به فضا پرتاب کنیم.»
بریتانیا یکی از مهمترین سازندگان ماهواره در جهان است و چشم‌انداز اولیه این شرکت تصرف بازارجهانی پرتاب ماهواره‌های کوچک است، چرا که نیاز جهان به انتقال سریع اطلاعات افزایش یافته و از طرفی ماهواره‌های قدیمی‌تر در حال مستعمل شدن هستند.
با این حال، جاه طلبی‌های این شرکت فراتر از ارسال ماهواره‌ها است. 
تیرنی می‌گوید: «ما از پرتاب اولیه برای آزمایش سامانه‌های خود استفاده خواهیم کرد اما هدف نهایی ما پرواز سرنشین‌دار به فضا است. همانگونه که راهیابی نخستین راه‌آهن به غرب ایالات متحده موجب پیشرفت و رشد اقتصادی آنجا شد، ما نیز قصد داریم مرزهای فضا را بگشاییم.»
این شرکت سرمایه اولیه  را از سرمایه گذاران خصوصی دریافت کرده است و در مسیر تحقق اهداف بلندمدت خود است.
تیرنی می‌گوید: «سفرفضایی و تجارت در این راه کار پیچیده‌ای است. هدف ما این است که هزینه‌ها را کاهش داده و بتوانیم در باراز تجارت فضایی که طی دهه گذشته تکامل یافته است، به طور مطلوب رقابت کنیم. این روند منجربه کسب سود بیشتر در تجارت و افزایش صادرات که چون یک جایزه بزرگ برای انگلستان است خواهد شد.سرمایه گذاران مرحله اولیه، این پتانسیل را مشاهده کرده و می‌خواهند بخشی ازاین صنعت بسیار سودآور باشند. »
وی افزود: «انگلستان بیش از هر زمان دیگری نیازمند توسعه فن‌آوری است. شرکت هورایزن قادر است بخش مهمی از این نیاز برطرف سازد و ما بر این باوریم که قابلیت پروازفضایی سرنشین‌دار درداخل خاک انگلستان باعث افزایش غرور و افتخار ملت شده و مزایای اقتصادی، سیاسی و آموزشی بسیاری را به ارمغان خواهد آورد.»
شرکت هورایزن به زودی 100 شغل جدید در بخش‌های مختلف علمی، مهندسی، ساخت و تولید را ایجاد خواهد کرد و در حال برنامه‌ریزی برای تعیین محلی برای آزمایشگاه موتور راکت و سایت پرتاب است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا