ذائقه شیرین ایرانیان را تغییر می دهیم

به گزارش سیناپرس،بهروز جنت روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا به عنوان نمونه از کاهش میزان شکر در نوشابه های گاز دار خبر داد و اظهار کرد: قبلا در هر 100 سی سی نوشیدنی گاز دار بطور متوسط 14 گرم شکر وجود داشت که اکنون این میزان به 9 گرم کاهش یافته است.

جنت خاطرنشان کرد: در حال طراحی شیبی برای کاهش شکر در نوشیدنی های گازدار هستیم تا در طول زمان ،عدد این شاخص، باز هم کاهش یابد.
مدیر کل نظارت بر فرآورده های غذایی،آشامیدنی آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو تصریح کرد: ما با همکاری صنعت باید تلاش کنیم به تدریج و بدون اینکه مردم احساس کنند، میزان شیرینی محصولات غذایی را کاهش دهیم؛ چون اگر مردم از مزه محصولی خوششان نیاید فورا محصول دیگری را جایگزین آن می کنند.
وی تاکید کرد: ما نمی خواهیم ذائقه مردم ، سیاست های وزارت بهداشت را پس بزند بنابراین به تدریج در حال تغییر ذائقه مردم هستیم.
جنت یادآور شد: زمانی ، مردم بیسکویت های خیلی شور را دوست داشتند اما امروز دیگر آن بیسکویت های شور نیست و مردم نیز دیگر آن حسی که این محصول حتما باید شور باشد ، ندارند که این رخداد ، به تدریج اتفاق افتاده است
مدیر کل نظارت بر فرآورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو در پاسخ به این سئوال که استاندارد جهانی شکر در نوشیدنی های گازدار چقدر است ؟ گفت: شکر مصرف شده در نوشیدنی های گازدار، بسته به ذائقه است ؛ هیچ جای جهان عدد استانداردی برای شیرینی نوشیدنی ها تعیین نشده است چراکه این مردم هستند که انتخاب می کنند شربت و شیرینی آنان به چه میزان شیرین باشد.
جنت ادامه داد: البته اکنون نهضتی در دنیا نیز راه افتاده است تا میزان شکرهای نوشیدنی ها را کم کنند اما برخی شرکت های معروف در برابر تغییر فرمول نوشیدنی های گازدار ، مقاومت می کنند اما برخی شرکت های دیگر خودشان بطور داوطلبانه شروع به کم کردن شکر و شیرینی در محصولات خود کرده اند.
مدیر کل نظارت بر فرآورده های غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو وی درباره اینکه عدد مطلوب سازمان غذا و دارو برای میزان شکر نوشیدنی های گازدار، چیست، گفت: این سازمان چندان به دنبال عدد خاصی در فرمولاسیون این محصولات نیست ؛ ما متوسط دریافت کشور را هدف قرار می دهیم و براساس آن روی شاخص میزان شکر در محصولات مشخص که می دانیم به سرعت می توان میزان شکر آن را کاهش داد، کار می کنیم.
جنت افزود: بطورمثال نوشیدنی های گازدار یکی از اهداف اصلی ما بود که اکنون شاخص میزان شکر در آنها به عدد 9 گرم در یکصد سی سی رسیده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا