آغوش دبی به روی ایران باز است

 به گزارش سیناپرس به نقل از ایران استارت آپ،کامران الهیان ،یک کارآفرین ایرانی – آمریکایی و یک نیکوکار جهانی که هرج و مرج و مواضع سخت رئیس جمهور جدید آمریکا در قبال ایران را مشاهده کرده است ، از جمله تحریم های جدید و توقیف سفرهای ایرانیان به ایالات متحده آمریکا از جمله این رفتار ها بوده است .

در سال ۱۹۷۹ ، الهیان ، یک متخصص کامپیوتری جوان بوده است که در ایالات متحده آمریکا زندگی می کرده است و پس از یک سفری به اروپا برای کنفرانس نانو در مورد شبکه های کامپیوتری داشته است توسط نیروی امنیتی فرودگاه بوستون آمریکا مورد بازجویی قرار گرفته بود .

آنها می گفتند “چرا شما مردم ما را به گروگان می گیرید” و من می گفتم “من کسی را به گروگان نگرفتم” .

پس از ساعت ها بازجویی از وی ، نگهبانان به وی اجازه رفتن می دهند . وی بیش از شش شرکت در روزهای اوج سیلیکون ولی در آنجا بنیانگذاری کرده است از جمله سیروس لاجیک ، که عمومی شد و تراشه سازی با نام سنتلیوم از جمله شرکت های وی بوده است .

در طی یک دهه از دشمنی بین دولت های ایالات متحده آمریکا و ایران ، تعداد زیادی از ایرانیان تحصیل کرده به ایالات متحده آمریکا‌ مهاجرت کرده بودند ، و بسیاری از افرادی که سفر کردند کارآفرین بوده‌اند . برای نمونه ، هزاران نفر از دانشجویان ایرانی در حال حضر در دانشگاه های امریکا تحصیل می کنند و این اطلاعات مطابق با یک وب سایت با نام پروژه همبخشی ایرانیان و آمریکایی بوده است ، یک سایت داده کاوی که به وسیله شناسایی نام های ایرانی فعالیت دارد‌.

حال سوال اینجاست که آیا همچنان این جریان از استعداد ها باقی خواهند ماند ؟ . اگرچه پیش از این نیز دوره هایی از تنش وجود داشته است ، اما این دوره ممکن است به دلیل ماهیت متفاوت ریاست جمهوری  ترامپ متفاوت تر باشد و گزینه های جایگزین روبه افزایش برای ایرانیان به جای آمریکا فراهم شده است که از جمله آنها می توان به مکانهایی مانند دوبی اشاره کرد ، که به شدت مصمم است تبدیل به یکی از مراکز نوآوری در دنیا شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا