کشف مریخ در بازی واقعیت مجازی

فیلم «مریخی» (Martian) که سال گذشته یکی از پرمخاطب ترین فیلمها در عرصه فیلمهای علمی – تخیلی لقب گرفت زندگی در مریخ را به گونه ای هیجان انگیز به تصویر کشیده است. حالا اما به لطف نبوغ طراحان بازیهای ویدئویی شرکت HTC علاقمندان می توانند با استفاده از فناوری نوظهور واقعیت مجازی، سفری تاریخی و با جزئیات حیرت انگیز به این سیاره مرموز داشته باشند.

البته سال گذشته و در جریان برگزاری نمایشگاه تجهیزات الکترونیکی مصرفی CES در لاس وگاس سطحی از این نوآوری ارایه شد که گرچه با استقبال قابل توجهی نیز همراه شد اما باید آن را یک نوآوری هیجان انگیز محدود توصیف کرد. حالا اما در برنامه جدید HTC کاربر با دنیایی متفاوت و تقریبا بی پایان روبروست.

آنچه که در این برنامه دیدنی ارایه می شود در واقع یک بازی متفاوت است که با نام Mars 2030 ارایه شده و بازی کنندگان خود را در مریخ قرمز و مرموز می بینند. در این بازی تلاش می شود اقامتگاه آینده بشر شناسایی و در عین حال کنکاشی هیجان انگیز در گذشته این سیاره آن هم در یک قالب سه بعدی صورت گیرد.

این بازی از هم اکنون برای HTC Vive، Oculus Rift و Steam PC در دسترس است و گفته می شود به زودی نیز در اختیار کاربران واقعیت مجازی PlayStation قرار خواهد گرفت.

پایگاه علمی – خبری اسپیس این شانس را داشته که در آستانه انتشار این بازی به اطلاعات ارزشمندی درباره شبیه سازی های مربوط به مریخ دست یابد. این بررسیها نشان می دهد که محیط مریخ به طرز حیرت انگیز و دیدنی شبیه سازی شده است.

افرادی که با استفاده از واقعیت مجازی وارد این بازی می شود محدوده ای به وسعت 40 کیلومتر مربع از مریخ را که توسط داده های حاصل از مدارگرد شناسایی کننده مریخ ترسیم شده پیش روی خود می بینند.

طراحان این بازی از داده هایی که از این طریق به دست آمده برای شبیه سای محیط مریخ آن هم در بالاترین سطح ممکن استفاده کرده اند.

مترجم : مهدی پیرگزی

منبع: techcrunch ، space

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا