ذخیره بیش از 80 هزار نمونه خون بندناف

به گزارش سیناپرس به نقل از ایسنا، مرتضی ضرابی در نشست خبری امروز با بیان اینکه تاکنون بیش از 2500 بیمار خارجی برای درمان به پژوهشگاه رویان مراجعه کرده‌اند، افزود: از 30 کشور شامل عراق، عمان، افغانستان، اردن، سوریه، لبنان، امارات، کویت، قطر، عربستان، پاکستان، فلسطین، تاجیکستان، آذربایجان، قزاقستان،‌ ترکیه، استرالیا، چین، روسیه، هلند،‌ ارمنستان، بحرین، کانادا، آمریکا، نیجریه، کنیا، گرجستان، سوئد، آلمان و تایلند بیمار پذیرش کرده‌ایم.

رییس شرکت فناوری بن‌یاخته‌های رویان افزود: برای ارائه خدمات بهتر به این بیماران از پرسنلی که به زبان‌هایی همچون عربی، کردی، سوئدی، فرانسوی و انگلیسی مسلط هستند، به عنوان مترجم استفاده می‌کنیم.

وی با بیان این‌که بیماران خارجی را بدون تشریفات نوبت‌دهی پذیرش می‌کنیم، تصریح کرد: همچنین برای این مراجعان چکاپ رایگان داریم تا اگر نیاز به خدمات دیگری غیر از ناباروری داشتند، امکان ارائه این خدمات فراهم باشد.

ضرابی در ادامه با بیان اینکه دو تندیس در زمینه گردشگری سلامت اخذ کردیم، گفت: توانستیم مجوز ارائه دهنده‌ خدماتIPD درجه یک را از وزارت بهداشت دریافت کرده‌ایم.

رییس شرکت فناوری بن‌یاخته‌های رویان با اشاره به بانک سلول‌های بنیادی، اظهار کرد: چند سالی است که موضوع سلول‌های بنیادی به عنوان یک خدمت نوین در عرصه پزشکی مطرح شده که طی سال‌های گذشته توانستیم در این زمینه توفیقات خوبی را چه در بخش استحصال و چه در بخش جمع‌آوری سلول‌های بنیادی داشته باشیم.

وی ادامه داد: بانک خون بند ناف در سال 84 راه‌اندازی شد و خوشبختانه در حال حاضر بیش از 80 هزار نمونه خون بند ناف را جمع‌آوری کرده‌ایم، این آمار در قیاس با کشورهای همسایه بی‌نظیر است.

ضرابی ادامه داد: در 28 استان کشور دفتر نمایندگی داریم و نمونه‌ها از سراسر کشور جمع آوری شده و به تهران منتقل می‌شوند که در صورت نیاز بیماری به سلول‌های بنیادی برای پیوند، بتوانیم در اختیار وی قرار دهیم.

وی گفت: اگر قرار بود به جای ذخیره نمونه خون بند ناف اقدام به واردات این نمونه کنیم، باید برای هر نمونه مبلغی بالغ بر 25 تا 30 هزار یورو هزینه می‌کردیم.

به گفته ضرابی، تا کنون بیش از 100 پیوند از طریق نمونه خون بند ناف انجام شده که بیش از 80 درصد نیز موفق بوده است.

رییس شرکت فناوری بن‌یاخته‌های رویان ادامه داد: امکان اهدای نمونه در بانک عمومی پژوهشگاه رویان فراهم است و همچنین افراد می‌توانند با پرداخت هزینه در بانک خصوصی رویان برای استفاده خود ذخیره کنند.

ضرابی با بیان این‌که امکان ارائه این خدمات را برای کشورهای خارجی نیز فراهم کرده‌ایم، ادامه داد: دفتری را در استان اربیل اقلیم کردستان عراق راه‌اندازی کرده‌ایم که نمونه‌هایی از عراق به رویان فرستاده می‌شود.

ضرابی افزود: همچنین تفاهم‌نامه‌هایی را با عمان، لبنان، بغداد، آذربایجان و تاجیکستان در راستای راه‌اندازی دفتر جمع‌آوری نمونه بندناف منعقد کرده‌ایم.

رییس شرکت فناوری بن‌یاخته‌های رویان همچنین اظهار کرد: با هماهنگی‌هایی که با وزارت امور خارجه انجام دادیم، امکان تمدید ویزا برای بیماران خارجی فراهم شده، همچنین تفاهم‌نامه‌ای را منعقد کرده‌ایم تا این افراد در صورتی که در ایران دچار سانحه شوند، بیمه بتواند آنها را پوشش دهد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا