کد خبر : 6313 یکشنبه 06 اردیبهشت 1394 - 10:16:56
بررسی-تاثیر-صنعتی-سازی-بر-اسکلت-انسان

بررسی تاثیر صنعتی سازی بر اسکلت انسان

سیناپرس: یک پژوهشگر انگلیسی در موزه لندن ، در حال بررسی ساختار فیزیکی استخوان های انسان در دوران قرون وسطی و عصر صنعتی شدن است . هدف اصلی وی کشف تاثیرات روند صنعتی سازی در ساختار بدن انسان عنوان شده است .

بر اساس گزارش Culture 24 ، پژوهشگری با نام جلینا بک والاچ  Jelena Bekvalac از بخش زیست باستان شناسی  موزه لندن ، در حال  مطالعه و بررسی اسکلت های انسانی موجود در مجموعه این موزه است . هدف وی از این مطالعات ، بررسی تاثیر صنعتی شدن در ساختار بدن انسان است .

بک والاچ در این زمینه اعلام کرد : " روند صنعتی شدن ، شواهد و نشانه های ملموسی بر بدن ما می گذارند . این مساله بسیار ساده است و نقش این تاثیرات بر استخوان های انسان بازتاب دارد . برای بررسی دقیق این مساله ما از تکنولوژی های بسیار مدرن و جدید استفاده می کنیم . در این مطالعات بقایای استخوانی بیش از یک هزار نفر از زنان و مردان دوره صنعتی شدن در لندن بررسی شده  و این نمونه ها با بقایای 500 اسکلت انسانی باقی مانده از قرون وسطی ، مقایسه خواهد شد . "

گفتنی است منابع مالی و بودجه اختصاص یافته برای این تحقیقات ، توسط مرکز باستان شناسی لندن اعطا شده و این موضوع بر اساس خواسته فردی به نام  Rosemary Green  انجام می شود که در وصیت خود ، مبلغی را برای انجام این پژوهش در نظر گرفته بود . این مطالعات می تواند ارتباط بین بیماری هایی مانند سرطان و چاقی را که از عوارض شهرنشینی مدرن محسوب می شوند با روند صنعتی شدن جوامع را پیدا کرده و مورد بررسی قرار دهد .

نتایج این تحقیقات به صورت یک منبع اطلاعاتی گسترده در اختیار پژوهشگران قرار گرفته و به صورت آنلاین منتشر خواهد شد .

کلید واژه ها: صنعتی شدن - اسکلت - موزه لندن -