افزایش آسیب پذیری هند در برابر حملات سایبری

به گزارش سیناپرس به نقل از خبرگزاری ایرنا، این موسسه از دولت هند خواسته است برای جلوگیری از افزایش حملات سایبری هرچه سریعتر توان دفاعی خود را در برابر این حملات از طریق ایجاد کمیسیون امنیت سایبری ارتقاء دهد.
در بخشی از این گزارش آمده است دولت چندین طرح برای مشارکت شهروند در اقتصاد دیجیتالی آغاز کرده، اما مراکز امنیت سایبری که توسط بانک مرکزی هند تاسیس شده از امنیت کافی برخوردار نیست و کارایی لازم را در خصوص جلوگیری از حملات ندارد. حمله چندی پیش گروههای هکر و باج افزار به هند نشان که این کشور از توان کافی برای مبارزه با حملات سایبری را ندارد.
به گفته کارشناسان ،هند باید برای تامین امنیت سایبری دستکم به چهار میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز دارد. جرایم اینترنتی در سالهای اخیر در هند به شدت در حال افزایش است به گونه ای که اینگونه جرایم و حملات سایبری با افزایش چند برابری از 71 هزار و 780 مورد در سال 2013 به 300 هزار حمله در سال 2015 افزایش یافته است.
به گفته پلیس هند، تنها در شهر پونا، در شش نخست امسال بیش از 2 هزار مورد جرم سایبری به ثبت رسیده است. سازمان واکنش اضطراری رایانه ای هند چندی پیش با انتشار گزارشی اعلام کرد در شش ماه نخست سالجاری میلادی در هر 10 دقیقه یک جرم سایبری رخ داده است .
این جرایم اینترنتی شامل کلاهبرداری اینترنتی، اسکن و کاوش، هک وب سایت ها، اقدامات مخرب و خلاف عرف، انتشار ویروس یا کد مخرب، باج افزار و خود داری از خدمات بوده است. به عقیده کارشناسان، با افزایش شمار کاربران اینترنتی نباید زیرساخت های حیاتی کشور بر روی اینترنت قرار داشته باشد.
همزمان با افزایش حملات سایبری ،حمله باج افزارها به رایانه های سازمان های دولتی و ادارات باعث نگرانی هرچه بیشتر مقامات دولتی شده است. حمله ماه گذشته باج افزار موسوم به 'پتیا Petya به بندر جواهر لعل نهرو باعث فعالیت بزرگترین بندر کانتینری هند در بمبئی شد.
این حمله سایبری یک ماه پس از آلوده شدن هزاران رایانه در سراسر جهان به باج افزار 'وانا کرای' که با قفل کردن اطلاعات حساس برای باز گردانی آنها باج درخواست می کرد اتفاق افتاد. در نتیجه این حمله 102 سیستم رایانه ای در پلیس آندراپرادش آلوده شد و فعالیت کارخانه تولید خودرو در چنای را برای مدتی متوقف کرد.
پس از این حمله دولت هند از مقامات دولتی که مراکز حساس مشغول به کار هستند درخواست کرد برای جلوگیری از سرقت اطلاعات حساس از رایانه هایی استفاده کنند که به شبکه اینترنت متصل نباشند.
کارشناسان معتقدند هند به رغم توانمندی بالای در زمینه تولید نرم افزار، آمادگی لازم برای مبارزه با حمله های سایبری ندارد و بدافزارها به راحتی می توانند به زیرساخت ها،بانک ها وحتی دستگاههای سیاسی و اطلاعاتی این کشور حمله کنند.
در یکی از بزرگترین سرقت اطلاعات حساس اینترنتی در هند که سال گذشته اتفاق افتاد، اطلاعات مربوط به سه میلیون و 200 هزار کارت اعتباری در این کشور هک شد.
همچنین در ماه اکتبر سال 2016 یک گروه هکر پاکستانی به نام 'هکسور' ادعا کرد که حدود هفت هزار و 70 وب سایت هندی را هک کرده است.
یکی از جدی ترین حمله های سایبری به سیستم دیجیتال هند در سال 2013 اتفاق افتاد که در این حمله ،وب سایت شرکت دولتی الکترونیک هند توسط گروه هکر موسوم به ' فروزن میست' هک شد.
این گروه اقدام به سرقت اطلاعات حساس سازمان تحقیقات هوا و فضا و مرکز هسته ای 'بهابهای' هند کرد

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا