برای ساماندهی فضای مجازی مشکل اراده داریم

حجت‌الاسلام و المسلمین هادی صادقی معاون فرهنگی قوه قضاییه یکی از کارشناسان حاضر در این نشست، ‌با تاکید بر اینکه «فضای مجازی امروز تبدیل به فضای نخست گروهی از مردم جامعه شده‌است» گفت: عده‌ای که هنوز به این فضا ورود نکرده‌اند گویی در حال انقراض‌اند! این فضا زندگی مردم را به تسخیر خود درآورده و بعید نیست در آینده شاهد شرایطی باشیم که مثلا برای حس لذت شنا، نیازی به رفتن به استخر نباشد و بتوانیم از پشت کامپیوتر چنین لذتی را به صورت مجازی تجربه کنیم. به همین دلیل هم مطالعه بر روی این پدیده لازم و ضروری است.

وی افزود: دانشگاه‌ها و پژوهشکده‌هایی در این حوزه‌های مشغول به کار هستند اما از آنجا که فضای مجازی بسیار گسترده‌تر از مباحث معرفت‌شناسی و دین‌پژوهی است و به همین دلیل برای پرداختن صحیح به این حوزه باید مطالعات و تحقیقات بسیار دقیق و همه جانبه‌ای نسبت به آنچه تا به امروز اتفاق افتاده است داشته باشیم.

صادقیدر زمینه ارایه راهکار گفت: مشکل اصلی ما در این زمینه نه فقط مطالعات نظری و راهبردی که به عمل درآوردن دانسته‌ها و بدیهیات است. یعنی حل بسیاری از مسایل و مشکلات امروز حتی نیاز به مطالعه و پژوهش هم ندارد، مشکل اراده داریم و اراده‌های سیاسی است که در فضاهای مختلف تاثیرگذار است و مشکل کشور هم بیش از هر چیز از این جنس است نه از جنس ندانستن‌ها. ما به دانسته‌های‌مان هم نمی‌توانیم عمل کنیم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا