افزایش ارزش سهام اینتل پس از عملکرد فراتر از انتظار

به گزارش سیناپرس به نقل از زومیت، با توجه به پیش‌بینی‌های گذشته، انتظار می‌رفت که درآمد شرکت اینتل در سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۷، ۱۴.۴۱ میلیارد دلار باشد؛ اما گزارش مالی رویترز نشان می‌دهد که درآمد اینتل در این بازه، ۱۴.۷۶ میلیارد دلار بوده است. این در حالی است که اینتل نتوانست در سه‌ماهه‌ی اول سال جاری، به درآمد تعیین‌شده برسد.

با توجه به اینکه بازار کامپیوترهای شخصی، روزبه‌روز کوچک‌تر می‌شود، اینتل هم تمرکز خود را از این بازار برداشته است. در بازار پردازنده‌ی کامپیوتری، اینتل از طرف پردازنده‌ی رایزن شرکت ای‌ام‌دی تحت فشار است. وضعیت اینتل در بازار گجت‌های پوشیدنی هم تعریفی ندارد؛ به‌طوری که این شرکت مجبور شد مدتی پیش بخش گجت‌های سلامت خود را تعطیل کند.

از تمام زیرمجموعه‌های اینتل، بخش Client Computing بیشترین نقش را در درآمد این شرکت دارد. این بخش در سه‌ماهه‌ی دوم سال جاری میلادی، توانست درآمد خود را به ۸.۲ میلیارد دلار برساند. عملکرد بخش اینترنت اشیاء هم در مقایسه با سال گذشته، ۲۶ درصد بهبود داشت و توانست درآمد خود را به ۷۲۰ میلیون دلار برساند. بخش پرسود Data Center هم که سرویس‌های زیرساختی برای شبکه‌های ابری ارائه می‌دهد، با ۹ درصد بهبود، درآمد خود را به ۴.۴ میلیارد دلار رساند. از لحاظ عملکرد، بخش Memory Solutions در صدر زیرمجموعه‌های اینتل قرار می‌گیرد. این بخش در سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۱۷، معادل ۸۷۴ میلیون دلار درآمد داشت که در مقایسه با بازه‌ی مشابه در سال گذشته، ۵۸ درصد رشد کرده است.

اینتل برای گسترش بازار و افزایش درآمد خود، وارد حوزه‌ی هوش مصنوعی شده است؛ اینتل اخیرا شرکت‌هایی مثل آلترا، نروانا، موبایلای و موویدیوس را خریداری کرد. در میان این شرکت‌ها، آلترا با ۵ درصد کاهش در مقایسه با سال گذشته، ضعیف‌ترین عملکرد را دارد. انتظار می‌رود که اینتل در سه‌ماهه‌ی سوم سال جاری میلادی، ارزش سهام خود را به ۸۰ سنت برای هر سهم و درآمد خود را به ۱۵.۷ میلیارد دلار، افزایش دهد. همچنین انتظار می‌رود که مجموع درآمد و ارزش سهام این شرکت در کل سال ۲۰۱۷، به ۶۱.۳ میلیارد دلار و ۳ دلار برسد.

برایان کرانیچ

برایان کرانیچ، مدیر عامل اینتل، در جلسه‌ی مالی این شرکت اعلام کرد که قصد دارد تا سال ۲۰۲۰ میلادی، هزینه‌های این شرکت را به ۳۰ درصد از درآمد آن کاهش دهد. طبق گفته‌ی کرانیچ، این هدف با تغییرات بنیادی در شرکت به دست خواهد آمد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا