رونمایی از نخستین پیکاپ تمام برقی دنیا

این روزها بازار خودروهای برقی و به خصوص تمام برقی داغ است. مشتریانی که سایتها و بازار خودرو را بررسی می کنند بیشتر از قبل با محصولاتی از این دست روبرو می شوند. حالا دیگر خودروهای اسپرت، سدان، شاسی بلند، مینی ون و حتی موتورسیکلتهای برقی محصولاتی فانتزی نیستند بلکه به عنوان یک کالای پرطرفدار و آینده دار در نظر گرفته می شوند.

حالا در تازه ترین نوآوری این عرصه از نخستین پیکاپ تمام برقی دنیا به نام B1 رونمایی شده است که می توان آن را آبی خنک بر عطش میلیونها طرفدار این کلاس از خودروها دانست.

این فناوری جدید محصول یک شرکت نیویورکی به نام Bollinger Motors است که در زمره یکی از قدرتمندترین پیکاپهای جهان نیز قرار می گیرد.

شرکت سازنده مدعی است که B1 در قیاس با تمام محصولات مشابه این کلاس از گشتاور و قدرت بهتری برخوردار است حال آنکه نمی توان از مهمترین ویژگی آن یعنی تمام برقی بودنش نیز غافل شد.

باتری این خودرو تنها 133 کیلوگرم وزن دارد که در قیاس با وزن بسته باتری بسیاری از خودروهای تمام برقی دنیا رقم بسیار امیدوارکننده ای محسوب می شود.

در ساختار این خودرو از آلیاژ آلومینیومی استفاده شده که این یعنی وزن B1 در حد قابل قبولی است. باید توجه داشت که این یک خودروی تمام برقی است و فاکتور وزن نقش مهمی در علاقمند شدن مشتریان به چنین خودرویی ایفا می کند.

شرکت سازنده در نظر دارد تولید 10 تا 15 هزار دستگاه از این خودرو در سال را طی 19 ماه آینده آغاز کند.

مترجم : مهدی پیرگزی

منبع : inhabitat

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا