تولید باتری‌های گرافنی با ظرفیت ذخیره‌سازی بالا

سان‌والت انرژی (SUNVAULT ENERGY INC) اعلام کرد که یک شرکت خطرپذیر مشترک با نام سوپروالت انرژی (Supervault Energy) تأسیس کرده است. نیمی از سهام این شرکت جدید در اختیار سان‌والت انرژی می‌باشد. این شرکت قراردادی با دانشگاه کالیفرنیا به امضاء رسانده است که در قالب آن، لیسانس استفاده از فناوری گرافن پتنت شده این دانشگاه به سان‌والت انرژی واگذار می‌شود. این فناوری برای استفاده در ادوات ذخیره‌سازی انرژی نظیر باتری‌ها مناسب است.
فناوری خورشیدی سان‌والت انرژی امکان تولید، انتقال و ذخیره‌سازی انرژی دریک دستگاه را فراهم می‌کند. فناوری جدید پتنت شده دانشگاه کالیفرنیا قابل استفاده در ابرخازن‌ها بوده و از آن می‌توان در هر نوع باتری استفاده کرد. با این فناوری جدید، شرکت سوپروالت می‌تواند مقدار زیادی انرژی را در یک باتری نگهداری کند. این امکان وجود دارد که ابعاد باتری را با این فناوری تا جایی که نیاز است کوچک کرد. 
این باتری گرافنی ذخیره‌ساز انرژی از مزیت‌های مختلفی برخوردار است. این باتری را می‌توان برای ایجاد پایداری برق در کارخانه‌ها استفاده کرد و همچنین می‌توان ابعاد آن را به قدری کوچک کرد که در یک تلفن هوشمند قابل استفاده باشد و در مدت زمان بسیار کوتاهی بتوان آن را شارژ کرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا