خیز وزارت بهداشت برای پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر

به گزارش سیناپرس به نقل از سلامت آنلاین، دکتر سید حسن هاشمی در اولین همایش ملی تجارب برگزیده حوزه بهداشت در گرگان مرکز استان گلستان اظهار داشت: تنوع قومیتی، اقلیمی، فرهنگی و اجتماعی باعث و زمینه ساز بروز بیماری های غیرواگیر می شود.

وی تاکید کرد: امروزه در هر جامعه ای پیشگیری مقدم بر درمان و یکی از بهترین راه های پیشگیری استفاده از تجربیات یکدیگر است.

هاشمی اضافه کرد: یک ضرورت دیگر، رسیدن به راه های کوتاه تر، ارزان تر، سریع تر و موثرتر در حوزه بهداشت، سلامت و درمان است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه همایش انتقال تجربیات برگزیده در حوزه بهداشت پیش از این در حوزه درمان و سلامت برگزار شده است، افزود: باید هر فردی خود را محتاج به علم و دانش بداند و همیشه در پی ارتقای دانسته ها و کسب تجربه باشد.

هاشمی تصریح کرد: در یادگیری ها و کسب تجربه نباید تعصب و غرور داشته باشیم و همیشه خود را محتاج یادگیری و دریافت تجربیات از دیگران بدانیم.

وی با تاکید بر اینکه قلب کار وزارت بهداشت، پیشگیری است و باید این پیوست در همه امور تقویت شود، افزود: بهداشت و درمان مساله ای نیست که مختص یک وزارتخانه باشد، بلکه همه مسئولان و اقشار و گروه ها باید خود را در این مهم و توسعه حوزه سلامت شریک و سهیم بدانند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عنوان کرد: اگر نگاه همگانی بودن بهداشت، درمان و سلامت در جامعه تسری یابد، یک کشور موفق در زمینه پیشگیری از بیماری ها و سلامت خواهیم بود.

وی افزود: مسئولان در کارهای خود اگر پیوست سلامت داشته باشند و این امر با دید پیشگیری مقدم بر درمان است، لحاظ گردد کار ما در وزارت بهداشت برای ارائه خدمات به مردم و جامعه آسان تر خواهد بود.

سید حسن قاضی زاده هاشمی پیش از حضور در این همایش با آیت سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان دیدار و گفت وگو کرد.

همایش ملی تجارب برگزیده در حوزه بهداشت از روز گذشته در گرگان آغاز شد و امروز به پایان می رسد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا