خروجی جهاددانشگاهی در زمینه های علمی وفرهنگی قابل تحسین است

به گزارش سیناپرس به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی استان آذربایجان غربی، سیدهادی بهادری، گفت: جهاددانشگاهی با داشتن وظایف منعطف می تواند به زمینه های گوناگونی ورود کند و خوشبختانه تحقیقات و کارهای پژوهشی صورت گرفته در این نهاد خروجی مناسبی داشته و قابل تحسین است.
وی با بیان اینکه فضای حاکم بر دنیا با سرعت در حال تغییر و پیشرفت است، گفت: اقدامات پژوهشی و مراکز دانش بنیان بایستی خود را با شرایط حاکم وفق دهند که جهاددانشگاهی همیشه در این زمینه پیشتاز بوده است.
بهادری در خصوص حوزه های شاخص فعالیت جهاددانشگاهی به پژوهش های بیوتکنولوژی و پژوهشکده رویان اشاره کرد و افزود: شاهد موفقیت های بسیاری در این زمینه ها هستیم چرا که این پژوهش ها به توسعه علم کشور رونق بخشیده است.
وی داشتن روحیه جهادی را یکی از تفاوت های بارز جمهوری اسلامی ایران با دیگر کشورها عنوان کرد و افزود: این روحیه جهادی در مرور زمان کمرنگ تر می شد که با دستور امام خمینی(ره) مبنی بر تاسیس جهاددانشگاهی، این روحیه در دانشگاهیان جانی تازه گرفت.
نماینده مردم ارومیه درمجلس شورای اسلامی در خصوص راه های خروج از بحران های موجود در جامعه تصریح کرد: از عمده راه حل های آن، تحقیقات کاربردی است و تا زمانی تحقیقات جلوه کاربردی به خود نگیرند ارزشی نخواهند داشت و کمکی به حل این بحران ها نمی کنند و شاهد آن هستیم که اغلب فعالیت های جهاددانشگاهی در زمینه تحقیقات کاربردی است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا