تیم رباتیک لاهیجان در مسابقات مقدماتی المپیاد جهانی نیشابور اول شد

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا،احد شیرزاد سیبنی با اشاره به این که چهاردهمین دوره مسابقات مقدماتی المپیادجهانی رباتیک wro عصر روز جمعه در شهرستان نیشابور خراسان رضوی برگزار شد افزود: دو تیم اعزامی از شهرستان لاهیجان در رشته های مکانیک پیشرفته و رباتیک پیشرفته در بخش Regular رده سنی Junior شرکت کردند و تیم رباتیک آموزشی لگوی لاهیجان در سکوی نخست کشوری ایستاد .

وی اظهارداشت: این اولین افتخار رباتیک استان گیلان محسوب می شود که پس از دو سال فعالیت مجموعه لگوی آموزشی برای شهرستان لاهیجان و گیلان به دست آمده است .
وی خاطرنشان کرد: تیم مکانیک لاهیجان نیز در این مسابقات رتبه چهارم کشوری را بدست آورد.
شیرزاد گفت:در مجموع تیم رباتیک لاهیجان با کسب 230 امتیاز مقام اول ، تهران با 150امتیاز رتبه دوم و تیم زنجان نیز با 130 امتیاز رتبه سوم این دوره از مسابقات را بدست آوردند.
وی یادآورشد:نفرات اعزامی از لاهیجان شامل خانم ها ترنم رضانیا و محدثه فتحی در دوره مکانیک پیشرفته و آقایان برسام فرید و امیرمحمد جعفری در دوره رباتیک پیشرفته به مصاف رقیبان از دیگر استان ها رفتند.
وی با اشاره به اینکه لگوی آموزشی لاهیجان زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی فعالیت می کند ،افزود:کانون لگوی آموزشی شهرستان لاهیجان انحصار آموزش ها در این زمینه در سطح مدارس این شهرستان را بر عهده دارد که کار آن آموزش همگام با ساخت و تقویت مهارت های حل مسئله در بین گروه های سنی چهار تا 18سال است .
شیرزاد گفت: هدف از این آموزش ها آشنایی دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی با سیستم های روز آموزشی در سطح جهانی و هم سطح سازی این آموزش ها است تا علاوه بر آموزش های رسمی ،خلاقیت در دانش آموزان تقویت شود.
وی یادآورشد: در سال گذشته 400نفر از دانش آموزان شهرستان لاهیجان آموزش های نوین در رشته های خلاقیت ، مکانیک و رباتیک را فرا گرفتند و در سال جاری نیز این آموزش ها ادامه دارد.
وی با اشاره به این که سالانه دو دوره مسابقات کشوری در ایران برگزار می‌شود افزود: برگزیدگان مسابقات بین المللی المپیاد جهانی رباتیک در شهر نیشابور برای شرکت در مسابقات جهانی به کشور کاستاریکا راه پیدا می‌کنند.
به گفته وی در مسابقات مقدماتی المیپاد نیشابور 119 تیم از استان‌های کشور در قالب 291 نفر بین سنین سه تا 25 سال با هم به رقابت پرداختند.
شیرزاد در پایان از همه خانواده های لگو آموزشی لاهیجان به خاطر همکاری و حسن اعتماد تشکر کرد .
مسابقات جهانی رباتیک آذر ماه پارسال در هندوستان با حضور 60 کشور برگزارشد و امسال این مسابقات در کشور کاستاریکا واقع در آمریکای لاتین برگزار خواهدشد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا