رصد تصاویری مرموز از مناطق مخفیانه روی کره ماه

به گزارش باشگاه خبرنگاران به تازگی بنیاد زمین شناسی ایالات متحده نقشه‌هایی بسیار دقیق شامل تمامی دشت‌های وسیع، دره‌های عمیق و حتی مکان‌های برخورد شهاب سنگ در سطح کره ماه را جمع آوری و در اختیار علاقمندان قرار داده است.

گفتنی است، این نقشه‌ها حتی سطح موزائیک مانند ماه را نیز نشان می‌دهند و رسم و طراحی آنها با استفاده از 6 و نیم میلیارد داده جمع آوری شده در فاصله سال‌های 2009 تا 2013 بدست آمده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، در این نقشه‌ها حتی بقایای اقیانوس‌های خالی از آب و نیز اثرات توفان‌های مهیب در کره ماه نیز به تصویر کشیده شده است.

یکی از تصاویر جالب و منحصر بفرد در این تصاویر منطقه‌ای مرموز در سطح کره ماه که وسعتی برابر با هزار و 600 مایل دارد و به گفته کارشناسان در اثر برخورد یک سیارک با کره ماه ایجاد شده است.

دانشمندان اعتقاد دارند در این منطقه اطلاعات فراوانی در خصوص کره ماه وجود دارد و برخی دیگر نیز ظاهر عجیب این منطقه را به خاطر فوران‌های آتش فشانی می‌دانند.

بیشتر داده‌های جمع آوری شده در این طرح توسط ماهواره مدار گرد شناسایی ماه و دوربین WAC گرفته شده است.

در عین حال براساس طرح مخفیانه، ناسا قرار است دوباره سفینه سرنشین‌دار به کره ماه بفرستد تا از آن برای ساخت پناهگاه برای فضا نوردان و مسکونی کردن سیارک‌ها در آینده و در نهایت فرود به سیاره مریخ استفاده کند.

این نقشه‌ها بر روی سایت سازمان فضایی ناسا در اختیار علاقمندان قرار داده شده است.