رصد تصاویری مرموز از مناطق مخفیانه روی کره ماه

به گزارش باشگاه خبرنگاران به تازگی بنیاد زمین شناسی ایالات متحده نقشه‌هایی بسیار دقیق شامل تمامی دشت‌های وسیع، دره‌های عمیق و حتی مکان‌های برخورد شهاب سنگ در سطح کره ماه را جمع آوری و در اختیار علاقمندان قرار داده است. 
 
گفتنی است، این نقشه‌ها حتی سطح موزائیک مانند ماه را نیز نشان می‌دهند و رسم و طراحی آنها با استفاده از 6 و نیم میلیارد داده جمع آوری شده در فاصله سال‌های 2009 تا 2013 بدست آمده است. 
 
 
بررسی‌ها نشان می‌دهند، در این نقشه‌ها حتی بقایای اقیانوس‌های خالی از آب و نیز اثرات توفان‌های مهیب در کره ماه نیز به تصویر کشیده شده است. 
 
 
یکی از تصاویر جالب و منحصر بفرد در این تصاویر منطقه‌ای مرموز در سطح کره ماه که وسعتی برابر با هزار و 600 مایل دارد و به گفته کارشناسان در اثر برخورد یک سیارک با کره ماه ایجاد شده است. 
 
دانشمندان اعتقاد دارند در این منطقه اطلاعات فراوانی در خصوص کره ماه وجود دارد و برخی دیگر نیز ظاهر عجیب این منطقه را به خاطر فوران‌های آتش فشانی می‌دانند. 
 
بیشتر داده‌های جمع آوری شده در این طرح توسط ماهواره مدار گرد شناسایی ماه و دوربین WAC گرفته شده است. 
 
در عین حال براساس طرح مخفیانه، ناسا قرار است دوباره سفینه سرنشین‌دار به کره ماه بفرستد تا از آن برای ساخت پناهگاه برای فضا نوردان و مسکونی کردن سیارک‌ها در آینده و در نهایت فرود به سیاره مریخ استفاده کند. 
 
این نقشه‌ها بر روی سایت سازمان فضایی ناسا در اختیار علاقمندان قرار داده شده است. 
 
No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا