تولید اکسیژن توسط برگ های مصنوعی ابریشمی

به گزارش سیناپرس به نقل از فردانما،او این کار را با کمکِ آزمایشگاه ابریشم دانشگاه تافتس اجام داد.ماموریت های فضایی برای حیات و نیروی کار انسانی به مخازن اکسیژن وابسته هستند. چقدر جالب می شد اگر راهی بود تا در سفرهای فضایی بتوان دی اکسید کربن را خود به خود به اکسیژن تبدیل کرد.

ماموریت برگ ها در فضا

تولید اکسیژن توسط برگ های مصنوعی ابرایشمی - فردانما - آینده انرژی های تجدید پذیر ۲

ما می دانیم که فوتوسنتز مؤثرترین روش برای به دست آوردن اکسیژن رایگان است، اما محدودیت هایی برای پرورش گیاه در ماموریت های فضایی وجود دارد، و به همین دلیل نمی توانیم از این فرایند اساسی زندگی به نفع خود استفاده کنیم. البته با اختراع برگ مصنوعی دیگر این مشکل وجود نخواهد داشت. با ترکیب پروتئین های خاصی که در “ابریشم و کلروپلاست” یافت می شود، که مواد خام اصلی در این پروژه است، می توان این برگ را ساخت. در برابر نور خورشید، این برگ مصنوعی می تواند اکسیژن تولید کند، البته اگر شما مقدار زیادی آب و نور خورشید در اختیارش بگذارید. در ماموریت های فضایی آب هم چیز کمیابی است و این برگ می تواند در طول سفر به صورت مداوم آب را بازیافت کند.

این برگِ سبک وزن، اولین تلاش برای منفعت بردن و استفاده از فرآیندی زیستی است. چون این‌ها فرایندهایی طبیعی و ساده‌ای هستند که می توانند در محیط پیرامون انسان ها ثبات ایجاد کنند. این برگ می تواند برای تولید برق و روشنایی هم به کار رود، تا بتواند آن را چند کاربرده کرد. علاوه بر فضا، از فناوری برگ مصنوعی می توان برای تولید اکسیژن لازم در اطراف ساختمان ها نیز استفاده کرد. چون بعضی اوقات، بسیاری از ساختمان ها میزان کافی اکسیژن برای بدن انسان را ندارند.

احتمالا به دلیل روند کنونیِ قطع درختان، یک روز ما مجبور می‌شویم از فناوری مشابهی بر روی زمین نیز استفاده کنیم. البته امیدواریم که این روز هرگز نیاید.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا