دنیا به داشتن سرمایه علمی ایران غبطه می خورد

به گزارش سیناپرس به نقل از ایکنا ، دکتر بیجندی رییس سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاد دانشگاهی ۵ مرداد ماه در نشست خبری جشنواره بین‌المللی فناوری‌های نوین در اصفهان، اظهار کرد: ۵۰  هزار دانشجوی دکتری در حال تحصیل داریم که هزینه ای که برای  آموزش هر دانشجوی دکتری می شود حدود 1میلیون دلار است و با یک محاسبه ساده ،در حال حاضر بالغ بر 50 میلیارد دلار سرمایه انسانی در این حوزه داریم.
وی با بیان اینکه دنیا به داشتن چنین سرمایه‌ای غبطه می‌خورد و حسرت کشورهای توسعه یافته داشتن چنین نیروی علمی است، گفت: کاری که درجهاددانشگاهی اصفهان انجام می شود ، بستری خواهد بود که نخبگان علمی، توانایی‌هایی خود را در نشان می دهند.
وی تصریح کرد: ۷۱ محصول از خدمات شهری و فناورانه داریم که در مجموعه جهاد دانشگاهی در حال کار است که در قالب ۳۵ شرکت، موسسه و واحد در نمایشگاه حضور دارند. بسیاری از  محصولات نمایشگاه، محصولات نوینی  هستند که ۳ و یا ۴ محصول آن برای شرکت‌های هواپیمایی آسمان، هما و ماهان قابل توجه بوده و اکنون  آماده خریداری آن‌ها هستند.
بیجندی با بیان اینکه تلاش داریم در راستای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال گام‌های اساسی برداریم، گفت: اگر استعدادها و توانایی جوانان کشورمان را باور کنیم، هیچ سد و مانعی برای توسعه کشور وجود نخواهد داشت.
وی در رابطه با رویدادهای استارت آپ گفت: همان‌طور که اطلاع دارید در کشور، رویدادهای استارت آپ زیادی برگزار می‌شود. از مجموعه برنامه‌های جهاد دانشگاهی، رویداد استارت آپ شهر هوشمند است که  همزمان با افتتاح نمایشگاه فناوری‌های نوین آغاز خواهد شد.
معاون جهاد دانشگاهی با اشاره به فعالیت شرکت‌های فعال فناوری و دانش بیان، ادامه داد: یکی از مشکلات این  شرکت‌ها، بحث اتصال به بازار است و به همین منظور ما طرح همیار بازار را در این نمایشگاه برگزار خواهیم کرد که این طرح برای اولین بار با همکاری جهاد دانشگاهی و شهرداری انجام می‌شود.
رییس سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاد در ادامه گفت: به مراجعه کنندگان به نمایشگاه، پیش از ورود اطلاعاتی داده و در حین بازدید نیز به آن‌ها خدمات ارایه می‌شود و پس از خروج از نمایشگاه با آن‌ها در ارتباط خواهیم بود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا