جهاددانشگاهی می‌تواند بخش زیادی از نیازهای فرهنگی کشور را پاسخگو باشد

به گزارش سیناپرس به نقل از ایکنا، سیدرضا صالحی‌امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ۵شنبه ۵ مردادماه، در حاشیه بازدید از مجموعه تخصصی خیریه درمان بیماران سرطانی زنجان (مهرانه) در پاسخ به سوال خبرنگار ایکنا در خصوص جایگاه جهاددانشگاهی در انجام فعالیت‌های فرهنگی در سطح کشور، اظهار کرد: مجموعه جهاددانشگاهی یکی از میوه‌ها و محصول انقلاب اسلامی است و ما همکاری مستمری با این نهاد داریم.
صالحی‌امیری با اشاره به اینکه یکی از فعالیت‌های مجموعه جهاددانشگاهی در حوزه فرهنگ است، تصریح کرد: جهاددانشگاهی عضو شورای فرهنگ عمومی است و در حوزه پژوهش‌های فرهنگی و افکارسنجی در حوزه ارزش‌ها و نگرش‌های جامعه، با تلاش‌های صادقانه، کمک‌های زیادی به ما می‌کند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: مجموعه جهاددانشگاهی می‌تواند بخش زیادی از نیازهای فرهنگی، اجتماعی و حتی نیازهای علمی کشور را پاسخگو باشد.
صالحی‌امیری گفت: با هدف گسترش همکاری‌ها، برگزاری نشست مشترک وزیر و معاونان وزارت ارشاد با روسا و معاونان جهاددانشگاهی در برنامه تعریف شده است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه ضمن گرامیداشت دهه کرامت گفت: در سطح کشور ۵ هزار موسسه قرآنی در حوزه اجرای برنامه‌های کرامت فعال هستند.
وی افزود: امسال در دهه کرامت ۲ هزار و ۵۰۰ برنامه در ۷۰۰ شهر، ۲۳ هزار کانون فرهنگی و هنری مساجد، ۴۰ هزار پایگاه بسیج و ۸ هزار امامزاده که قطب‌های فرهنگی هستند، اجرا می‌شود.
صالحی‌امیری در خصوص فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گفت: در حال حاضر ۲۳ هزار کانون فرهنگی فعال در کشور وجود دارد که بر اساس برنامه ششم توسعه مقرر است این تعداد به ۸۰ هزار کانون افزایش پیدا کند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به توسعه کتابخانه‌های عمومی اشاره و تصریح کرد: در کشور بیش از ۳ هزار و ۳۰۰ کتابخانه عمومی وجود دارد، اما باید گفت نیاز کشور در این زمینه بیشتر از این تعداد است که با همکاری مشترک بین نهاد کتابخانه عمومی و معاونت فرهنگی وزارت ارشاد و مرکز امور مساجد قرار بر احداث کتابخانه در همه ۸۰ هزار مسجد است به نحوی که هر مسجد یک کتابخانه داشته باشد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا