غوغای فناوری در سال 2021

این پیش بینی ها که توسط نشریه علمی تکنولوژی ریویو به آن پرداخته شده شامل تحولاتی است که شاخص ترین آنها را می توان در بخش حمل و نقل، واقعیت مجازی و گوشتهای تولید شده در آزمایشگاه جستجو کرد.

بر اساس این پیش بینی ها، در سال 2021 اتفاقات مهمی در دنیای حمل و نقل و خودرو روی می دهد. گزارشی که توسط Bloomberg New Energy Finance منتشر شده نشان می دهد خودروهای برقی در سال 2021 سهم 4 درصدی در تمامی خودروهای آمریکا و 5 درصدی در کل خودروهای فروخته شده در سراسر اروپا خواهد داشت حال آنکه این ارقام به ترتیب در سال جاری یک و دو درصد است.

در حال حاضر گرچه نام تسلا بیش از سایر نامها در عرصه خودروهای برقی شنیده می شود اما نباید از تلاش شرکتهای مهم دیگری نظیر ولوو در این زمینه غافل شد.

در سال گذشته و همزمان با رونمایی تجاری و انبوه از هدستهای واقعیت مجازی، پیش بینها چیزی فراتر از آنچه روی داد را نشان می دادند اما کارشناسان باور دارند که تا سال 2021 واقعیت مجازی یکی از پرطرفدارترین فناوریهای عصر حاضر خواهد بود.

بر اساس پیش بینی های صورت گرفته، فروش هدستهای واقعیت مجازی در سال 2021 بالغ بر 92 میلیون دستگاه خواهد بود که این میزان نزدیک به 10 برابر شمار هدستهایی است که سال گذشته در سراسر جهان به فروش رسیده است.

این پیش بینی ها همچنین نشان می دهد که تا چهار سال آینده شمار کاربران آنلاین در سراسر دنیا از 3.3 میلیارد فعلی به 4.6 میلیارد خواهد رسید و این یعنی در آن زمان بیش از نیمی از جمعیت دنیا کاربر اینترنت خواهند بود. سازمان ملل پیش بینی کرده که در سال 2021، جمعیت دنیا 7.8 میلیارد نفر خواهد بود.

اما بخش جالب توجه این پیش بینی ها مربوط به کاهش هزینه تولید برق از خورشید است تا جایی که تصور می شود در سال 2021 در کشورهایی نظیر چین، هند، مکزیک، برزیل و بریتانیا، برق خورشیدی ارزانتر از ذغال سنگ در اختیار مصرف کنندگان قرار گیرد.

تولید انبوه گوشتهای فراوری شدن در محیطهای آزمایشگاهی نیز از نگاه بسیاری از شرکتها و محققان به عنوان یکی از فناوریهای تجاری قابل ذکر تا سال 2021 به شمار می آید. شرکت Memphis Meats از جمله پیشگامان این عرصه است که خود را برای تولید انبوه این محصولات در سالهای آینده آماده می کند.

مترجم : مهدی پیرگزی

منبع : technologyreview

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا