سفر به فضا در ۱۵ دقیقه یا هر کجای جهان در ۴ ساعت

به گزارش سیناپرس به نقل از فردانما،آژانس فضایی اروپا از پروژه طراحی آزمایشی موشک‌های مکنده هوا اسکایلون برای سفر به فضا حمایت می‌کند.

این موتور، «موتور راکت مکنده هوای سینرژیک» یا «سابر» نام دارد و توسط شرکت بریتیش فرم ری‌اکشن اینجینز تولید شده است. شرکت ری‌اکشن اینجینز ادعا می‌کند سابر می‌تواند برای افزایش سرعت هواپیماهای فعلی تا پنج برابر سرعت صوت مورد استفاده واقع شود. این شرکت قصد دارد از این موتور برای ساخت هوایپمایی تحت عنوان اسکایلون استفاده نماید.

اعتقاد بر این است که با انجام آخرین طراحی‌ها و تغییرات لازم،هواپیما، برای پرواز در سال ۲۰۱۹ آماده خواهد بود.

با توجه به گزارش‌های فنی رضایت‌بخش آژانس هوایی اروپا، این پروژه به عنوان یکی پروژه‌های فناوری «اولویت‌دار» دولت انگلستان تعیین شده است.

الن بند مهندس ارشد پروژه در فیلم ویدئویی بیان می‌کند: «برای مثال یک هواپیما با ۳۰۰ مسافر می‌تواند مسیر اروپا تا استرالیا را تنها ظرف مدت ۴ ساعت طی کند.» طبق گفته بند با توجه به نوع موتور هواپیما (سابر)، هواپیما قادر است تا با سرعت ۵ ماخ (۳۸۰۰ مایل بر ساعت) یعنی ۵ برابر سرعت صوت پرواز کند. موتورهای هواپیماهای امروزی، برای پرواز در سرعت‌های بیش از ۱۹۰۰ مایل در ساعت می‌بایست مخازن بزرگی از اکسیژن مایع همراه خود داشته باشند زیرا این موتورها قادر به مکش اکسیژن نیستند. از اکسیژن برای احتراق سوخت در موتور هواپیما استفاده می‌شود. در طراحی سابر از سیستمی از لوله‌های پر شده با گاز هلیم استفاده شده است. هوا از درون این لوله‌ها عبور کرده و گاز هلیم کمک می‌کند تا گرمای هوا کاهش پیدا کرده و اکسیژن به موتور برسد. وقتی که هواپیما در حال حرکت و در آسمان باشد، می‌توان حالت موتور را از حالت معمولی به حالت سابر تغییر داد. این به این معنی است که هواپیما می‌تواند ظرف مدت ۳۶ ساعت مدار را طی کند و یا از آن برای پرتاب ماهواره استفاده شود.

سفر به فضا و سفر هر کجای جهان ظرف مدت چهار ساعت

سال گذشته دولت انگلستان اعلام کرد برای طراحی موتورهای راکت با قابلیت بردن انسان به استراتوسفر (لایه‌ای در اتمسفر) ظرف مدت ۱۵ دقیقه، ۶۰ میلیون پوند سرمایه‌گذاری می‌کند. دیوید ویلتس– وزیر علوم و دانشگاه‌ها- اعلام کرد تا زمان ساخت نمونه آزمایشی این موتور، حمایت کامل از پروژه انجام خواهد پذیرفت. «ما ۶۰ میلیون پوند در این پروژه سرمایه‌گذاری کردیم و انتظار داریم مدیران این پروژه، علاوه بر حمایت دولتی، حمایت بخش خصوصی را نیز جلب کنند.»

سفر به هر کجای جهان ظرف مدت چهار ساعت

لپکت آ ۲ به عنوان یک هواپیمای مسافربری می‌تواند ۳۰۰ مسافر را ظرف مدت ۴ ساعت از اروپا به استرالیا برساند. آ ۲ که با موتور سیمیتار طراحی شده است، شعاع عمل فوق‌العاده‌ای دارد (حدود ۲۰ هزار کیلومتر مافوق صوت و مادون صوت) لذا می‌تواند در تعداد بسیار زیادی از خطوط هوایی به ارائه خدمت بپردازد بدون اینکه با سرعت مافوق صوت از مناطق پرجمعیت عبور کند و بدون اینکه بر روی زمین انفجار صوتی (صداي‌ برخورد هوا با جلو هواپيمای دارای سرعت‌ مافوق‌صوت‌) ایجاد کند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا