جهاددانشگاهی هر استان، سیستمی یکپارچه‌ در تحقق پروژه‌های کلان ملی است

به گزارش سیناپرس، جلال‌الدین صادقی در گفت و گو با روابط عمومی جهاددانشگاهی اظهار کرد: واحدهای جهاد دانشگاهی در حوزه‌های پژوهش، آموزش، فرهنگ، تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان و خدمات تخصصی فعالیت می‌کنند و باید زنجیره‌ای را تشکیل دهند به‌گونه‌ای که پیوستگی، وابستگی و حتی دلبستگی در این حلقه‌ها موج زند و باعث انسجام قوی سازمانی شود.
وی افزود: نکته‌ای که بسیار حایز اهمیت است این است که حوزه معاونت پشتیبانی در واحدها باید رشدی هماهنگ با سایر حوزه‌ها داشته باشد و از بعد نیروی انسانی و همچنین سایر منابع تقویت شود.
رییس جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی در رابطه رشد متوازن واحدهای جهاددانشگاهی، بیان کرد: هدف از رشد متوازن نباید رشد یکسان باشد، بلکه باید رشد به صورت هماهنگ و به اندازه نیاز واقعی اتفاق افتد.
صادقی با بیان اینکه این رشد، ستاد معاونت‌ها و حوزه ریاست را نیز شامل می‌شود، تصریح کرد: در نهایت دفتر مرکزی جهاددانشگاهی نیز باید به عنوان ستاد مرکزی به آن حد از توانمندی در منابع برسد که بتواند واحدها، پژوهشکده‌ها، پارک‌ها، دانشگاه‌ها، مؤسسات و شرکت‌های تحت پوشش را مدیریت کند که البته این توانمندی هم اکنون در دفتر مرکزی احساس می شود.
وی در خصوص پژوهش که یکی از حوزه‌های مأموریتی جهاددانشگاهی است، ادامه داد: در این حوزه، بحث گیاهان دارویی، انرژی‌های طبیعی، باد و خورشید و معدن مورد پژوهش قرار می‌گیرد.
رییس جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی افزود: جهاد دانشگاهی در حوزه آموزش نیز آموزش‌های عمومی، آموزش‌های تخصصی حوزه پزشکی و آموزش‌های مرتبط با مزیت‌های منطقه‌ای را دارد.
صادقی بیان کرد: جهاددانشگاهی استان در حوزه فرهنگ نیز بر روی هنر، موسیقی سنتی و بومی و ایجاد نشاط و امید به آینده در بین جوانان فعالیت می کند.
وی افزود: این واحد در حوزه تجاری‌سازی فناوری و اشتغال فارغ‌التحصیلان فعالیت های خوبی را با همکاری سایر سازمان ها  برنامه ریزی کرده است.
رییس جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی در خصوص اقدامات انجام شده توسط این واحد در حوزه ارتباط با بخش‌های خصوصی، تعاونی و دولتی، بیان کرد: اولین اقدام انجام شده در این خصوص، معرفی توانمندی‌های جهاددانشگاهی از طریق رسانه‌های نوشتاری، صوتی و تصویری( مصاحبه رادیویی، تلویزیونی، روزنامه‌ها، خبرگزاری‌ها و رسانه‌های الکترونیکی) می باشد.
صادقی ادامه داد: گام بعدی ملاقات حضوری با مسوولان استانی و معرفی توانمندی‌های جهاددانشگاهی و جهاددانشگاهی استان و گام سوم  برقراری ارتباط با شخصیت‌های علمی مطرح استانی و برگزاری  جلسه‌ها و نشست‌های تخصصی بوده است.
رییس جهاد دانشگاهی خراسان‌جنوبی ادامه داد: در گام چهارم جهاددانشگاهی استان، با ارگان‌ها و نهادهایی که در حوزه اقتصاد فعال هستند، از جمله بنیاد برکت تلاش می کند ارتباط سازنده برقرار کند.
صادقی با بیان اینکه ارتباط با بخش خصوصی بنا به ضرورت انجام شده است، تصریح کرد: رکود اقتصادی، سکون تولید و بخش صنعت به‌ویژه در استان‌های محروم، یک عامل بازدارنده جدی در این امر است.
وی با بیان اینکه گاهی فرصت‌های موجود را باید بتوانیم پیدا کرده و از آن استفاده کنیم، اظهار کرد: گاهی نیز نیاز است، خود، فرصت را خلق کنیم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا