اولین مرکز آموزش فضانوردی تاسیس می‌شود

به گزارش سیناپرس به نقل از اسپاش، با فراهم شدن امکان سفر به خارج از جو زمین برای تمامی علاقه‌مندان، نیازهای جدیدی چون فراگیری آموزش‌های لازم برای تحمل شرایط سخت در فضا به وجود آمده است. بریتانیا هم با در نظر گرفتن این نیاز قصد دارد که Blue Abyss ، اولین مرکز آموزش فضانوردی تجاری را تا سال 2019، افتتاح کند.

اولین مرکز آموزش فضانوردی برای آماده‌سازی توریست‌های فضایی تاسیس می‌شود

ساخت مرکز Blue Abyss که شامل امکاناتی مختلف جهت آماده‌سازی اشخاص حقیقی و حقوقی برای سفر به فضا می‌شود، حدودا 150 میلیون دلار هزینه خواهد داشت؛ بخش سانتریفیوژ این مرکز قادر است شتاب‌ گرانش محسوس در فضا را شبیه‌سازی کند و پروازهای پارابولیک یا گرانش صفر در نظر گرفته شده هم بی‌وزنی موجود در خارج از جو زمین را بازسازی می‌کنند. همچنین، متخصصان فیزیولوژی با حضور در مراحل آموزش از سلامت افراد و انجام درست تمرینات مطمئن می‌شوند و داوطلبان را از تاثیرات شرایط محیطی فضا بر روی بدن انسان، مطلع می‌کنند.

از طرف دیگر، یکی از بزرگ‌ترین استخرهای جهان با عمق 50 متر در Blue Abyss ساخته خواهد شد که با فراهم بودن امکان تغییر شرایط موجود در آن، کمپانی‌های سازنده‌ی وسایل اکتشافات اقیانوسی و سایر شرکت‌ها فعال در حوزه‌های مرتبط قادر خواهند بود تجهیزات خود را در عمق و فشار مطلوب آزمایش کرده و اشخاص هم می‌توانند خود را برای شرایط دشوار موجود در فضا یا روی زمین، آماده کنند.
پروژه‌ Blue Abyss بخش کوچکی از سیاست‌گذاری‌های بریتانیا برای تسلط بر روی صنعت مسافرت به فضاست؛ این کشور انتظار دارد تا سال 2030 سهم خود در را در فعالیت‌های اقتصادی مرتبط با فضانوردی در سراسر جهان، از 6.5 درصد به 10 درصد ارتقا دهد.

علاوه بر انتشار خبر ساخت مرکز آموزشی Blue Abyss ، بریتانیا لایحه‌ی جدیدی به نام «لایحه صنعت فضایی» که شامل برنامه‌هایی برای ساخت موشک و هواپیماهای فضایی به همراه احداث مراکز پرتاب ماهواره به فضا می‌شود را پیشنهاد کرده است.

لایحه تنظیم‌شده با مشخص کردن رویه‌ای قضایی برای وضع قوانین و مقررات در مورد مسافرت به خارج از جو سیاره، بشریت را برای گردشگری فضایی آماده خواهد کرد. کشورهای دیگر هم قادر خواهند بود که با استفاده از این لایحه، چهارچوب مشخصی برای قانون‌گذاری در این زمینه داشته باشند. بدیهی است که برای ورود به عصر مسافرت تجاری به فضا، ملت‌ها نیازمند وضع قوانین و مقرراتی مشخص در رابطه با شرایط جدید هستند.

به طور کلی، تلاش‌های بریتانیا تأثیرات احتمالیِ قابل توجهی را بر شرایط مسافرت‌های فضایی در سراسر جهان خواهد داشت. با وجود فعالیت‌های شرکت‌هایی چون اسپیس ایکس، بلو اوریجین و کمپانی‌های مشابه در ارتباط با فراهم کردن دسترسی به فضا برای عموم مردم، مسافران باید با گذراندن تمرینات مشخص در مراکزی مثل Blue Abyss خود را برای تجربیات جدید آماده کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا