مشکلات جامعه علمی چین به دلیل فیلتر شدن اینترنت

به گزارش سیناپرس به نقل از ایسنا ، محدودیت‌های اینترنت در چین که به عنوان "دیوار بزرگ آتش چین" (graet firewall of China) معروف است، اغلب جامعه علمی چین را دچار مشکل کرده است. چرا که دسترسی آنها به سایت‌ها و مقالات خارجی محدود شده است.

اکنون نگرانی آنها با توجه به اعمال محدودیت‌های سختگیرانه جدید به خصوص در بخش‌های شبکه‌های خصوصی مجازی یا وی.پی.ان‌ که از سانسور اینترنت ملی جلوگیری می‌کنند، بیشتر هم شده است.

لازم به ذکر است که محدودیت‌های جدید از ماه فوریه 2018 اعمال خواهد شد.

دولت چین شرکت‌های مخابراتی دولتی را مکلف به اعمال ممنوعیت برای استفاده از وی.پی.ان‌ کرده است. ضمن این که شرکت‌های چینی موظف به ثبت درخواست برای دسترسی به اینترنت هستند.

در این میان، دانشگاهیان و موسسات تحقیقاتی در چین اغلب از وی.پی.ان‌ها که مسیر ترافیک وب را از طریق یک سرور خارجی برای اجتناب از کنترل‌ها و محدودیت‌های محلی عبور می‌دهند، استفاده می‌کنند. مثال بارز این موضوع، گوگل اسکالر(Google Scholar) است که دسترسی به آن از سال 2010 در چین مسدود شده است.

وزارت صنایع و فناوری اطلاعات چین هفته گذشته به بلومبرگ گفت: هدفش از اعمال این محدودیت‌ها جلوگیری از دسترسی‌های غیرمجاز است و وی.پی.ان‌ها نباید روی عملکرد معمول تجارت‌های داخلی و خارجی تاثیر بگذارند.

با این حال دانشگاهیان به یو.دبلیو نیوز گفته‌اند که تعریف دولت از کلمه "مجاز" مبهم بوده و به دستاویزی برای اهداف سیاسی بدل شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا