تولید رز تجاری شاخه بریده به روش استنتیگ

به گزارش سیناپرس،سعید ریزی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به محدودیت آب در کشور، جایگزینی کشت‌های گلخانه‌ای به جای کشت‌های سنتی از اولویت‌های دولت برای استفاده بهینه از منابع و افزایش عملکرد محصول در واحد سطح است .

مدیر عامل شرکت پدیدآوران سدید جهان‌بین از تولید رز تجاری شاخه بریده به روش استنتیگ  برای  نخستین  بار در ایران  خبر داد و گفت: این روش در شرایط کنترل شده با استفاده از نور مصنوعی اجرا می‌شود و نسبت به روش‌های دیگر به دلیل صرفه‌جویی در انرژی و زمان کارآمدتر است.

وی با اشاره به اینکه گل‌های شاخه بریده تولیدی از نوع گل رز هستند، خاطرنشان کرد: گل‌های رز شاخه بریده تولیدی کیفیت بسیار بالایی داشته که با تنوع  رنگ مختلف تولید می‌شود .

مدیر عامل شرکت پدیدآوران سدید جهان‌بین با اشاره به حمایت‌های پارک علم و فناوری در اعطای تسهیلات، گفت: تسهیلات اعطا شده این مرکز برای این امر 50 میلیون با اقساط 18 ماهه بوده است .

عضو هیأت علمی دانشگاه شهرکرد گفت: در حال حاضر تنها پنج هزار شاخه این نوع رز با این روش تولید شده است و با احداث گلخانه در چند ماه آینده، قطعاً تولید انبوهی خواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه حمایت مسئولان استان از کارآفرینان چندان مطلوب نیست که می‌طلبد در راستای رفع مشکلات این  قشر اقدامات موثری از سوی مسئولان صورت گیرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا