سامسونگ سهمش از بازار تراشه‌ را سه برابر می‌کند

به گزارش سیناپرس به نقل از زومیت، این کمپانی کره‌ای در نظر دارد طی پنج سال آینده، سهم خود از بازار تولید تراشه‌ به‌صورت قراردادی یا تولید تراشه‌های سفارشی برای کمپانی‌ها را به سه برابر میزان کنونی افزایش دهد. سامسونگ در نظر دارد از طریق افزایش مشتریان خود، سهمش از بازار تراشه را بیش از پیش افزایش دهد.

این کمپانی کره‌ای واحد تولید تراشه‌هایش را که یک کسب و کار ۴.۷ میلیارد دلاری است، در ماه می از بدنه‌ی اصلی کمپانی جدا کرد که اصلی‌ترین هدف از این سیاست، افزایش تمرکز بر تولید تراشه‌ و رشد هر چه بیشتر این بخش از کمپانی است. بنا بر اطلاعات ارائه‌شده، سامسونگ در نظر دارد فاصله‌ی خود در بازار تولید قراردادی تراشه را که سهم عمده‌ی آن در اختیار TSMC است، کاهش دهد.

ای.اِس. جونگ، مدیر جدید بخش تولید تراشه‌ی سامسونگ، به این نکته اشاره کرده است که سامسونگ در نظر دارد طی پنج سال آینده سهمی ۲۵ درصدی در بازار را از آن خود کند. کره‌ای‌ها برای افزایش سهم خود، در نظر دارند علاوه بر تولید تراشه برای مشتریان بزرگ، به سراغ مشتریان کوچک بروند و از این سیاست برای افزایش تولید خود استفاده کنند.

جونگ در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است: ما در پی آن هستیم تا با قدرت به‌عنوان دومین تولیدکننده‌ی بزرگ بازار شناخته شویم.

سامسونگ در آستانه انتشار گزارش مالی مربوط به سه‌ماهه‌ی دوم سال جاری قرار دارد. این کمپانی پیش‌بینی کرده است که از نظر سود عملیاتی شاهد شکستن رکورد خواهد بود. سامسونگ انتظار دارد با تکیه بر تولید و فروش تراشه‌های حافظه، اینتل را به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده تراشه در جهان،  از نظر فروش پشت سر بگذارد.

در حال حاضر TSMC تایوان، عمده سهم بازار بین تولیدکنندگان قراردادی تراشه در جهان را به نام خود ثبت کرده است. این کمپانی تایوانی ۵۰.۶ درصد از بازار را در اختیار دارد؛ حال آنکه سامسونگ با سهم ۷.۹ درصدی، حتی پایین‌تر از گلوبال فاندری و UMC تایوان قرار گرفته است.

بازار تراشه‌ی حافظه از الگویی دوره‌ای پیروی می‌کند و این‌طور نیست که همچون امسال، سامسونگ همیشه از فروش این تراشه‌ها شاهد درآمدزایی باشد. با توجه به اینکه حوزه‌های جدیدی در دنیای فناوری نظیر رایانش ابری، خودروهای هوشمند و واقعیت مجازی قدرت می‌گیرند، سامسونگ باید در فکر توسعه‌ی زیرساخت‌ها برای تولید تراشه در کنار حفظ جایگاه کنونی برای افزایش سهم باشد.

گزارش‌ها نشان از این دارند که سامسونگ در نظر دارد ۵.۳ میلیارد دلار برای توسعه‌ی یک کارخانه‌ی جدید به‌منظور تولید نسل بعدی تراشه‌ها سرمایه‌گذاری کند.

برآوردهای کارشناسان نشان از این دارند که درآمد سالیانه‌ی سامسونگ از محل تولید تراشه‌ طی سال ۲۰۱۶، ۴.۷ میلیارد دلار بوده که احتمالا امسال نزدیک به ۱۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

سامسونگ اعلام کرده است که تولید تراشه‌های مبتنی بر لیتوگرافی ۷ نانومتری بر اساس فناوری EUV را از نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۸ آغاز خواهد کرد. TSMC نیز اعلام کرده است که EUV، پیشرفته‌ترین فناوری موجود برای تولید تراشه‌ در سال ۲۰۱۸ خواهد بود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا