تولد سه قلوهایی با فاصله ۱۱ سال، خبری سوخته و قدیمی است

به گزارش سیناپرس به نقل از سلامت آنلاین، از جمله خبرهایی که بتازگی در برخی رسانه‌ها منتشر شده تولد سه‌قلوهایی است با فاصله ۱۱ سال از یکدیگر؛ در حالی که این اتفاق حدود ۸ سال پیش رخ داده است!

معمولا دوقلوها یا چندقلوها با تفاوت چند ثانیه یا چند دقیقه متولد می‌شوند اما در اتفاق‌های نادر ممکن است این تفاوت زمانی کمی بیشتر طول بکشد. با این حال، سال‌ها پیش، نطفه سه قلویی در رحم یک مادر شکل گرفت که دو قل آن در سال ۱۹۹۹ و یک قل آن با به کارگیری تکنیکی پزشکی، در سال ۲۰۱۰ به دنیا آمد.

پدر و مادر این سه قلوها در سال ۱۹۹۴ ازدواج کردند اما به دلیل ابتلای همسر به مشکل آندومتریوز و تخمدان پلی‌کیستیک، احتمال بارداری به صورت طبیعی برای آنها بسیار اندک بود. به همین دلیل در سال ۱۹۹۸ تحت درمان‌های ناباروری قرار گرفتند و پزشکان با جمع‌آوری ۲۴ تخمک، حدود ۱۴ تخمک از این زن را با موفقیت توسط اسپرم‌های همسرش بارور کردند.

در این میان، پزشکان یک تخمک دوقلو را داخل رحم مادر کاشتند و ۱۲ تخمک دیگر را به حالت فریزشده ذخیره کردند. چنین کاری به آن دلیل انجام شد که ممکن بود این روش باروری با شکست مواجه شود؛ پزشکان و والدین نمی‌خواستند شانس خود را از دست بدهند. پس از یک بار جواب آزمایش منفی، دو هفته بعد، جواب تست بارداری مثبت شد و دوقلوهای دختری به نام‌های «مگان» با یک کیلو و ۹۰۰ گرم و «بتانی» با یک کیلو ۴۴۰ گرم به دنیا آمدند. این دوقلوها اکنون ۱۸ ساله‌اند.

 

دوقلوها ۹ ساله بودند که پدر و مادرشان تصمیم گرفتند فرزند سومشان را هم به دنیا بیاورند و بنابراین، از همان تخمک‌های فریزشده استفاده شد. آنها در سال ۲۰۰۹ مجدداً اقدام به باروری کردند و «رایله»، سومین قل دخترها بعد از ۱۱ سال، در سال ۲۰۱۰ متولد شد.

این خبر در حالی طی روزهای اخیر نه تنها در شبکه‌های اجتماعی، بل‌که حتی در برخی خبرگزاری‌ها منتشر شده است که گفته شده قل سوم بتازگی به دنیا آمده است در حالی که او اکنون حدود ۸ سال دارد!

در دنیای امروز که تازگی خبر حرف اول را می‌زند و همه به دنبال جدیدترین اخبارند، بعضی از رسانه‌های کشور ما در انتخاب و انتشار اخبار دست اول دقت کمتری نشان می‌دهند و سهواً‌یا عمداً اخبار سوخته را پیش روی مخاطبانشان می‌گذارند!

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا